اقتصادی

از واردات هواپیما به ناوگان ایران تا تعیین تکلیف نرخ‌ جدید بلیت

درج نرخ جدید بلیت هواپیما در سایت سازمان هواپیمایی کشوری و قول وزیر راه و شهرسازی برای اضافه شدن هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور در روزهای آینده از مهم ترین اخبار حوزه حمل و نقل است. هفته گذشته

به گزارش میجیک، هفته گذشته اخبار زیادی در مورد صنعت حمل و نقل و هوانوردی به همراه داشت. در حالی که در ماه‌های گذشته اصرار شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت‌ها نتیجه‌ای نداشت، بالاخره یک سال و نیم گذشت تا نرخ بلیت‌های هواپیما که آخرین بار در دی ماه سال 1400 تغییر کرد، بالاخره تغییر کرد. هفته گذشته اصلاح شد و این بار 29 درصد افزایش یافت. با وجود این، نرخ های جدید به صورت رسمی اعلام نشد و در نهایت روز چهارشنبه نرخ های جدید در سایت این شرکت هواپیمایی قرار گرفت.

پس از آن برای کنترل قیمت، حسن خوشخو – نماینده هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری – به شرکت های هواپیمایی از مهلت دو هفته ای برای حذف پروازهای چارتر تهران به شش مقصد پرتردد و بالعکس خبر داد. .

انتصاب هفته: واردات هواپیما

از سوی دیگر وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که در راستای توسعه ناوگان هوایی، هواپیماهای جدید از روز آینده به ناوگان هوایی کشور می پیوندند.

این خبر از آن جهت حائز اهمیت است که شرکت های هواپیمایی از مشکلات صنعت هوانوردی گلایه دارند و به گفته مسئولان، ظرفیت هواپیمای فعلی با جمعیت و نیاز کشور مطابقت ندارد، بنابراین انتظار می رود واردات جدید انجام شود. ارسال هواپیما به ناوگان هوایی کشور می تواند بخشی از حل مشکلات موجود باشد.

واقعه هفته: آغاز حج 1402

همچنین نشست خبری حجاج 1402 نیز هفته گذشته برگزار شد. در این جلسه شمس الدین فرزادی پور، مدیرعامل ایران ایر که تنها ایرلاین رسمی با پرچم جمهوری اسلامی ایران در سفر حج خواهد بود، وزن مجاز برای پرواز حج را 30 کیلوگرم اعلام کرد و از زائران خواست: رعایت کنند. با این مبلغ پس مشکلی نیست

البته محمد محمدی بخش – رئیس سازمان هواپیمایی کشوری – از درخواست از عربستان برای پذیرش دو شرکت هواپیمایی دیگر در حج خبر داد و گفت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران حامل پرچم و سایر ایرلاین ها خواهند بود. کمکی برای هما باشید این در مورد پروازهای اضافی خطوط هوایی معراج و قشم ایر صدق می کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ایرلاین هایی را که می توانیم داشته باشیم به جز ایران ایر که تکمیل نشده اما در روزهای آینده تعیین تکلیف می کنیم.

بدین ترتیب اولین موکب زائران روز چهارشنبه سوم خردادماه به عتبات عالیات اعزام شدند.

بلوک هفته: هراز

با توجه به اجرای عملیات راهداری مرکزی، مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرد: محور هراز (حدفاصل آمل تا امامزاده هاشم) واقع در استان مازندران لغایت 18 خرداد 1402 از ساعت 7 الی 16. یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هر هفته از کیلومتر 0 تا 107 مسدود و تردد از محور جایگزین کندوان و سوادکوه (فیروزکوه) انجام می شود.

سرویس هفتگی: حمل و نقل خودرو با قطار

پیش از این امکان خرید بلیط قطار در مسیر تهران – مشهد، بندرعباس – مشهد، شیراز – مشهد، تهران – بندرعباس، تهران – یزد، اصفهان – بندرعباس، تهران – کرمان، تهران – زاهدان، تهران – تهران وجود داشت. اهواز . و تهران-تبریز ارائه شده توسط شرکت کینگ، علیرضا علی سلیمانی، معاون اجرایی این شرکت از اضافه شدن این سرویس در مسیر زنجان- مشهد و بالعکس خبر داد.

همچنین سازمان برنامه و بودجه هفته گذشته پس از ممنوعیت ساخت فرودگاه های جدید در کشور، لایحه پیشنهادی برنامه هفتم توسعه (1402-1406) را منتشر کرد و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران موظف شد تا در پایان سال دوم برنامه هفتم توسعه، تمامی واگن ها و لکوموتیوهای تحت اختیار آن به بخش غیردولتی واگذار شد و شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران از ممنوعیت واردات ناوگان زیر پنج سال معاف شدند. سال

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا