مطالب میجیک

از فرایند یک‌ماهه جواز کار تا نبود فضای مناسب برگزاری ایونت‌ها – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین، گروه های فرهنگی و فکری_ فاطمه میرزا جعفری: اگر به شرق آسیا سفر کنید و زنان مسلمانی از اندونزی، تایلند، مالزی، سنگاپور را ببینید، می بینید که لباس های رنگارنگ و البته گاهی پارچه های گران قیمت می پوشند. پوشش اسلیمی بر اساس موازین شرعی، بازار تجاری خوبی برای طراحان مد و پوشاک اسلامی است. ردیف ساخته شده از یک قاره باستانی.

صدها میلیون نفر در سراسر جهان اکنون زنان مسلمان هستند و فاکتورهایی دارند که باید مورد توجه قرار گیرند و به همین دلیل است که طراحان مد به آن توجه می کنند. مزون هاخانه های تن پوش و حتی مدارس طراحی مد جهان نیز به این بازار نوظهور روی آورده اند و خدمات و محصولاتی را به مشتریان خود ارائه می دهند که آنها را به استفاده از طرح های غیر برهنه و جذاب ترغیب می کند.

به عبارت دیگر مقوله پوشاک و پوشاک مانند صنعت گردشگری می تواند مورد توجه رسانه ها و مجلات مد و سبک زندگی قرار گیرد و به نظر می رسد که از نظر پوشش و پوشاک اسلامی باید منتظر انقلاب باشیم. انقلابی که می تواند روندهای جدیدی را در عرصه پوشش اسلامی در این جهان مطرح کند و قطعا فراموش نمی شود که معیار جذابیت با کرامت و ویژگی های اسلامی و طراحی خلاقانه نه تنها زنان مسلمان بلکه زنان مسلمان غیر غربی نیز همراه است. از مد و لباس در عرصه استفاده خواهد کرد تن پوش می چرخند.

مقوله پوشاک و پوشاک مانند صنعت گردشگری می تواند مورد توجه رسانه ها و مجلات مد و سبک زندگی قرار گیرد و به نظر می رسد در حوزه پوشاک و پوشاک اسلامی باید منتظر انقلاب باشیم. انقلابی که می تواند روندهای جدیدی را در عرصه پوشش اسلامی در این جهان مطرح کند در واقع پوشاک و پوشاک ایرانی-اسلامی را باید فرصتی برای کارآفرینان عرصه پوشاک و پوشاک دانست که با استفاده از لذیذ فرهنگ ایرانی بتوانند پوشاک جذاب و فاخر ایرانی را به این دنیا و بخش مهمی از مد جهان عرضه کنند. اقتصاد در زمینه پوشش اسلامی برای بدست آوردن فراموش نکنیم که این حوزه برای دستیابی به جامعه هدف و در حوزه های میانی نیازمند حمایت بسیار خوبی است. بین المللی معرفی چون متاسفانه امروز با جلد محصولات بیچاره غربی که با نام های تجاری وارد کشور ما می شوند و بعضاً در کشور خودشان طرفدار ندارند، جایی برای دیدن پوشاک و پوشاک ایرانی-اسلامی وجود ندارد و به همین دلیل است که تولیدکنندگان ما خود را در دریای مد و مد می بینند. تن پوش او فقط می تواند ببیند، اما همچنان می توان صنعت را دوباره روشن و خاموش کرد.

صنعت مد ایرانی-اسلامی امروزه تقریباً به فراموشی سپرده شده است، اما همچنان تولیدکنندگان، طراحان و کارآفرینان در این عرصه همچنان به دنبال رقابت با بازارهای خارجی هستند و این قایق صنعت را در دریاهای بزرگ خود شناور نگه داشته اند، به امید توجه مسئولان این امر. زمینه حمایت بیشتری از او دریافت کنید.

به همین بهانه لیلا جلیلزادیانوی یکی از برگزارکنندگان این نمایشگاه را در زمینه پوشاک و پوشاک ایرانی-اسلامی عنوان کرد گفتن ما پرداخت می کنیم، جزئیات به شرح زیر است:

* چند سال است که در زمینه نمایشگاه در حوزه پوشاک و پوشاک ایرانی-اسلامی فعالیت می کنید؟

حدود 10 سال است که در زمینه های مختلف نمایشگاهی کار کرده ام و دو سال است که به صورت حرفه ای در زمینه نمایشگاه مد و لباس در کشور فعالیت کرده ام و سه بار نمایشگاه های تخصصی در حوزه مد و لباس برگزار کرده ایم. .

* کمبودهای شما در این زمینه چیست و فکر می کنید چه پشتوانه ای باید در حوزه پوشاک و پوشاک ایرانی-اسلامی شکل بگیرد؟

در خصوص پوشاک و پوشاک ایرانی-اسلامی و کمبودهایی که برای افرادی که به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند، این موضوع وجود دارد که به راحتی مجوز کار را دریافت کنند و کار 5 روزه را به یک ماه تبدیل نکنند. روند..
مشکل دوم فضای نمایشگاه است که افراد موفق هستند يز او برای اجرای یک نمایش خوب باید فضای دلنشینی داشت و به این ترتیب مقدمه بسیار خوبی با موضوع مد و لباس داشت و تماشاگران نیز مجذوب زیبایی او می شدند. به طور کلی وقتی محصول خود را در جای مناسب انجام دهید می توانید به خوبی نمایش دهید.

اولیه بسیار در زمینه پوشاک و پوشاک ایرانی-اسلامی و هموارسازی مسیر کار اعم از اخذ مجوز کار و منافع حمایت شود. مندی تخته برای نگهداری مناسب است اکنون مجبوریم برای برگزاری نمایشگاه به فضای خصوصی برویم و هزینه زیادی برای آن فضا بپردازیم که البته این هزینه در غرفه ما تاثیرگذار نیست و باعث افزایش قیمت محصولات می شود و تاثیر می گذارد. آنها . از این رو عمده ترین حمایتی که باید در زمینه پوشاک و پوشاک ایرانی-اسلامی صورت گیرد، هموارسازی مسیر کار از جمله اخذ مجوز کار و برخورداری از محل مناسب برای برگزاری است.

* گرفتن نمایش ها (رویداد) آیا حمایت دولتی دارید یا خیر؟

ما از حمایت دولت هم برخورداریم، اما هر چه در این راه حمایت بیشتر شود، تولید کشورمان را افزایش خواهیم داد. کامل.
مثلاً از بخش خصوصی حمایتی نمی شود و از صفر تا صد هزینه بر عهده ما و برگزارکنندگان نمایشگاه است، در حالی که وظیفه ما حمایت از تولید ملی است و باید از دولت حمایت کنیم. شخصا، بیایید آن را انجام دهیم.

* خط فکری در زمینه های تولید، طراحی و سازماندهی نمایش ها آیا به دنبال کمک مالی دولتی هستید یا اتاق فکر دارید؟

خط فکری ما شخصا دنبال می شود و اتاق فکر ما متشکل از تعدادی از دوستان فعال در حوزه پوشاک ایرانی-اسلامی است که فضای فکری خاصی را دنبال می کنند. برخی از جوانان و نخبگان فعال در حوزه مد و لباس ایده هایی را بر اساس الگوهای نمایشگاهی جهانی دنبال می کنند و در نمایشگاه های داخلی از آن استفاده می کنند.

از پروسه مجوز کار یک ماهه تا زمانی که مکان مناسبی برای برگزاری رویداد وجود نداشته باشد

* چه برنامه های نوآورانه ای را برای آینده دنبال می کنید؟

ما برنامه های جدید زیادی برای آینده داریم. ابتدا می خواهیم بتوانیم برای هر برند تبلیغات مفیدی ایجاد کنیم و تصمیم بگیریم که هر برند را به طور موثر تبلیغ کنیم تا مخاطبان ما بتوانند راحت تر خرید کنند و تجارت خود را به صورت حرفه ای تبلیغ کنند. در خصوص نمایشگاه ها سعی می کنیم بتوانیم مشتریان بیشتر و بهتری را جذب کنیم. اهداف بسیار و آرزوهای بسیاری است، اما در روند اجرا و رفع موانع و هموار کردن راه، انتظار داریم ایده های بهتری بیاید.

اکثر فعالان عرصه مد و لباس مدام گلایه دارند که پوشش بانوان ما از خطوط ایرانی اسلامی و حتی آداب و رسوم ما پیروی نمی کند، اما تلاشی برای اصلاح این موضوع نداریم، متاسفانه کشورهای غربی بسیار فعال هستند. در این زمینه و نشانه های آن را در کشور خود می بینیم * برای هدف قرار دادن پوشش زنان و تشویق مخاطبان عمومی به پوشش ایرانی – اسلامی چه برنامه ای دارید؟

ما به دنبال هدف قرار دادن لباس زنانه هستیم. همانطور که مشخص است اکثر فعالان عرصه مد و لباس مدام گلایه دارند که پوشش بانوان از خطوط ایرانی اسلامی پیروی نمی کند و مطابق عرف نیست، اما ما در صدد اصلاح این موضوع نیستیم و متاسفانه کشورهای غربی. در این زمینه بسیار فعال است و نشانه هایی از آن را در کشور خود می بینیم. اما سعی می کنیم برندهایی را با سبک های جدید شناسایی کنیم و مد را در فضایی متفاوت قرار دهیم و کلاه و لباس هایی مشابه محصولات بهداشتی و همسو با ریشه ها، باورها و فرهنگ را برای صنعت مد و لباس عرضه کنیم. بیایید به این موضوع نزدیک شویم و به مخاطبان عمومی بفهمانیم که حجاب می تواند زیبا باشد.

ما قبلاً 7000 بازدیدکننده در نمایشگاه جدید خود داشتیم، تصور کنید اگر همه 7000 نفر از این افراد در یک گروه کاری یک لباس بهداشتی بخواهند. مدو پوشاک چقدر بر سلامت لباس و پوشاک زنانه تأثیر می گذارد.

اینها همه دلایلی است که باعث می شود شاهد رشد بزرگی در این زمینه باشیم، بنابراین ما نیاز به حمایت و پشتیبانی داریم آه تو من مسئولین در حوزه مد و لباس را می خواهم نه سخت گیر برای اینکه برگزارکنندگان راه را هموار کنند و از افکار و ایده های خود استفاده کنند و بتوانند روشی عالی برای اندازه گیری لباس ایجاد کنند.

از پروسه مجوز کار یک ماهه تا زمانی که مکان مناسبی برای برگزاری رویداد وجود نداشته باشد

* متاسفانه شاهد این هستیم که برندهای غیراستاندارد اروپایی جایگزین پوشاک و پوشاک ایرانی-اسلامی شده اند. به نظر شما برای تشویق عموم مردم به پوشاک و پوشاک ایرانی چه باید کرد؟

با ایجاد یک نمایشگاه موفق در شهر به راحتی می توانیم استانداردهای مد ایرانی و اسلامی را برای جوانان تعیین کنیم. تصور کنید وقتی جوانان ما وارد یک مرکز خرید می شوند که برندهای نامناسب با فرهنگ ایرانی را می فروشند، مطمئن باشید که پوشاک و پوشاک ایرانی و اسلامی از بین می رود، اما ما می توانیم فضای خوب و زیبایی از لباس و پوشاک ایرانی و اسلامی ایجاد کنیم. در ما لباس و فرهنگ خود را ایجاد می کنند و بنابراین مثلاً محصولات بی کیفیت اروپایی یا ترکی که در کشور خودشان ارزش و اعتباری ندارند به راحتی در مراکز خرید قرار می گیرند و به فروش می رسند در حالی که ما می توانیم مد و لباس را مدیریت کنیم. ارائه بر اساس معیارهای ما است.

مثلاً در نمایشگاه ما بین 10 تا 15 برند لازم است که وارد طراحی لباس ایرانی و اسلامی شود و می‌توانید تصور کنید که اگر 100 کارگاه تولیدی ما به این نوع لباس‌ها می‌رفتند، چقدر می‌توانست روی پوشش زنان و جامعه تأثیر بگذارد. ما سلامتی ایجاد می کنیم اما نکته اصلی این است که چنین فعالیت هایی باید دیده شود.

* برای گسترش فضای تولید چه اقداماتی در حال انجام است؟

ما تمام تلاش خود را می کنیم تا در کارهای تولیدی و تبلیغاتی قوی تر باشیم و به سمت اهداف جدید و حرکت های بدیع پیش برویم. طرح های تفاوت در این در باره کار ما تمام شده است و سعی می کنیم رقابتی باشیم و هنوز ایده های جدیدی برای رقابت با برندهای دیگر داریم.

دکمه بازگشت به بالا