از دست دادن همسر ممکن است برای مردان مرگبارتر باشد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

از دست دادن همسر ممکن است برای مردان مرگبارتر باشد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون پس از شش سال ردیابی نتایج سلامت در میان تقریباً 925000 مرد سالمند دانمارکی، محققان دریافتند که احتمال از دست دادن همسران در مردان 65 تا 69 ساله 70 درصد بیشتر از مردان متاهل است.

با این حال، در بین زنان بیوه، این خطر تنها 27٪ افزایش یافته است.

اما چرا این تفاوت؟ “اسکندر Katsifris، نویسنده مطالعه از دانشگاه کپنهاگ در دانمارک، خاطرنشان کرد: “ما داده هایی برای پاسخ دقیق به این سوال داریم. سوال ما آن را نداریم، بنابراین نمی توانیم مطمئن باشیم که چرا این پدیده رخ می دهد.

اما او خاطرنشان می کند: “بیوه های مسن ممکن است بهتر از بیوه ها بتوانند با شوک از دست دادن همسر مقابله کنند.”

“در مقابل، سلامت جسمی و روحی مرد ممکن است به مراقبت همسرش بستگی داشته باشد. بنابراین وقتی همسرش را از دست می دهد، از هم می پاشد.”

محققان دریافتند زنانی که در سنین 65 تا 69 سالگی جوان بودند، پس از از دست دادن همسرشان، 27 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ بودند. اما اگر در هنگام از دست دادن شوهرش 70 سال یا بیشتر بود، خطر مرگ بیشتر از زنانی نبود که بیوه نشده بودند و حتی کمتر بود.

مردانه مثل این نه مردانی که زنان خود را در سنین 65 تا 84 سال از دست می دهند، همگی در خطر مرگ هستند شکوه افزایش یافته است، اگرچه افزایش خطر در میان مردانی که در زمان از دست دادن مسن تر بودند کمتر بود.

دکمه بازگشت به بالا