اقتصادی

از ترسیم چشم‌انداز برای دهه آینده بازار سرمایه تا چالش کسب‌وکارها بر سر نرخ بهره

برای اولین بار در تقویم رویدادهای مالی کشور، اولین جلسه کمیته علمی رویداد صنعت مالی ایران با حضور کارشناسان، کارشناسان و برخی از مقامات ارشد دولتی و پولی و بانکی برگزار شد. . بازار، بورس و بیمه ایران.

به گزارش میجیک، امروز (دوشنبه) اولین نشست کمیته علمی رویدادهای صنعت مالی ایران در سال آینده با حضور تنی چند از اعضای این کمیته، اساتید دانشگاه، نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد. ، سازمان بورس و سندیکای بیمه گران و مدیران عامل فعال در صنعت بانکداری، بیمه و بازار سرمایه کشور با هدف سیاست گذاری و ترسیم چشم انداز علمی و ویژه این رویداد برگزار می شود.

در ابتدای این نشست هاشم آقازاده – دبیر کمیته علمی رویداد صنعت مالی ایران و رئیس دانشکده بازرگانی و دارایی دانشگاه تهران – به برگزاری پانزده دوره موفق نمایشگاهی در حوزه سهام اشاره کرد. بورس، بانک و بیمه در یک سال گذشته گفت: به منظور دستیابی به نتایج موثر در صنعت مالی ایران سنگ بنای اولین کمیته علمی شانزدهمین رویداد که نیمه دوم خرداد ماه سال آینده برگزار می شود. در دولت سیزدهم با حضور متخصصان و صاحب نظران و اندیشمندانی که به این ترتیب در سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی و غیردولتی مسئولیت اجرایی دارند. به عنوان مغز افزار رویداد صنعت مالی در ایران، می تواند اندازه گیری دقیقی از خروجی ها و دستاوردهای کارگروه مالی قبل، حین و بعد از برگزاری آن را در اختیار کشور قرار دهد.

وی با بیان اینکه چرخ های اقتصاد کشور بدون توجه به صنعت مالی نمی چرخد، اظهار داشت: با توجه به گستردگی و جایگاه رویداد فینکس، ایجاد و راه اندازی کمیته علمی برای اولین بار در این رویداد به منظور نیازسنجی و با هماهنگی دانشکده بازرگانی و مالی دانشگاه تهران به منظور ایفای نقش موثر به عنوان دبیرخانه دائمی کمیته علمی صنعت مالی ایران تأسیس شد.

حسین عبده تبریزی – اقتصاددان و استاد دانشگاه – نیز به ادغام محصولات مالی بین بورس، بانک و بیمه پرداخت و افزود: اکثریت شرکت کنندگان در رویداد صنعت مالی ایران از افراد متخصص و فهیم هستند. لایه ای از جامعه که شاید ترسیم چشم اندازی از بازار سرمایه کشور در دهه آینده بتواند پاسخ کاملی به نیاز جستجوگران در این رویداد بدهد.

وی ادامه داد: تاثیر پیشرفت تکنولوژی بر بازارهای مالی یک اصل مسلم و نابخشودنی است و قطعا نقش بلاک چین در این زمینه مهم خواهد بود. همچنین موضوعاتی مانند ثبات بازار، مسائل زیست محیطی و اجتماعی و تاثیر قراردادهای تجاری و یا نقش کلان داده ها و عوامل روانی در اقتصاد رفتاری که می تواند برای رویداد شانزدهم مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

موضوع را می توان به اشکال مختلف از جمله سخنرانی یا تولید محتوای مناسب ارائه کرد، اما نکته اصلی این است که باید از منظر بازار مالی و به ویژه احتمال مرگ و زندگی به این رویداد پرداخت.

دبیر کمیته علمی شانزدهمین رویداد صنعت مالی ایران از لزوم تعریف محور ویژه برای نشست ها و نشست های بحث محور در این رویداد خبر داد و افزود: با کمک و هماهنگی صداوسیما و دانشگاه تهران. علاوه بر پوشش کامل روز این رویداد از طریق تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران، هر روز به مدت نیم ساعت در طول روز، چکیده اخبار و توسعه ویرایش 16. ققنوس 1403 از طریق سیما پخش می شود.

وی خواستار نامگذاری چهار روز برای برگزاری شانزدهمین رویداد صنعت مالی ایران با هدف فین تک و ابزارهای تامین مالی شرکت های دانش بنیان شد که در نهایت با نظر اعضای کمیته علمی با توجه به شعار تصمیم گیری شد. . از سال جدید با نگاهی به حوزه فناوری و نوآوری در صنعت مالی و نظام تامین مالی کشور باید برای شانزدهمین رویداد برنامه ریزی و نامگذاری شود.

در ادامه این نشست، صالح سپاسدار از تهران با اشاره به روند بلوغ نمایشگاه صنعت مالی ایران در 15 دوره گذشته، هدف از برگزاری این دوره را افزایش آگاهی و ایجاد امید برای صاحبان کسب و کار عنوان کرد. به ویژه در صنایع دانش بنیان و فناور فعال در بانک و بیمه و بورس اظهار داشت: با آغاز به کار کمیته علمی این رویداد می توان به ارتقای سواد مالی و آگاهی امیدوار بود. -افزایش دستاوردها برای عموم مردم

در ادامه عبدالمجید مرشیدی – مدیر کل تامین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی فناوری – به حضور موثر این معاونت در شانزدهمین رویداد صنعت مالی ایران پرداخت و افزود: تاثیر و میزان رشد این معاونت را افزایش داده است. امروزه فین تک ها بر هیچکس پوشیده نیست و با توجه به جمع بندی موضوعات مهمی مانند ارزش دارایی های نامشهود از منظر حاکمیتی و نقش فناوری و نوآوری در صنعت مالی ایران، به نظر می رسد این رویداد حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

سید محمد حسین سجادی نیری – رئیس انجمن سرمایه گذاری جسورانه ایران و مدیرعامل تکنو تجارت – نیز با تاکید بر لزوم تمایز مشخص بین رویداد شانزدهم و رویدادهای سال های گذشته، هشدار داد: با وجود روند رشد صنعت مالی ایران. هنوز سهم بازار سرمایه از تولید ناخالص داخلی قابل اعتماد نیست. تا به امروز، 13 صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر (VC) که می توانند جریان نقدی کافی را جذب کنند، توانسته اند مجوز فعالیت در کشور دریافت کنند.

وی ادامه داد: با نگاهی به متغیرهای کلان اقتصادی به نظر می رسد سال آینده محل شادابی برای صندوق های جسورانه و صندوق های سرمایه گذاری خصوصی (PE) از نظر احیا در حوزه فناوری و شرکت های دانش بنیان باشد که باید در رویداد شازندم با نگاهی خاص به صنعت مالی ایران.

در این جلسه سعید اسلامی بیدگلی – دبیرکل سابق مرکز موسسات سرمایه گذاری و کارشناس ارشد بازار سرمایه – نیز بر عدم غافل از مشکلات و چالش های بازار سرمایه و پول کشور تاکید کرد و افزود: مشکل نرخ سود غیربهینه است. اکنون در نظام مالی کشور برای صاحبان مشاغل بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید برای برنامه ریزی و حل این چالش در شانزدهمین رویداد صنعت مالی ایران فکر جدی کرد.

رویداد فینکس 1403 علاوه بر تبادل نظر و بحث، بستر مناسبی برای توسعه سواد مالی است و اجماع حداقلی می تواند راهگشای طرح موضوع مفاهیم بازار سرمایه در جلسات ویژه باشد.

محسن پورکیانی – دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران – نیز در این کمیته بر رفع چالش ها و مشکلات صنعت بیمه ایران در صورت وقوع صنعت مالی کشور تاکید کرد و گفت: صنعت بیمه در این زمینه با مشکل مواجه است. میدان سیاست و حاکمیت و جایگاه بیمه در صنعت مالی ایران هنوز نامشخص است.

وی به وضع مالیات های کمرشکن در صنعت بیمه با وجود حاشیه سود اندک اشاره کرد و گفت: صنعت بیمه قرار است به پول کشور و بازار سرمایه کمک کند در حالی که این نقش اکنون کمرنگ شده است.

در ادامه جلسه اولین کمیته علمی شانزدهمین رویداد صنعت مالی ایران، مهران رضوانی -عضو هیات علمی دانشگاه تهران و مدیر عامل بیمه تجارت نو – و یونس مظلومی – مدیرعامل تعاونی شرکت بیمه توسعه – و همچنین میثم حامدی – رئیس مرکز تحقیقات و توسعه مطالعات اسلامی بورس آثار سازمان بورس – و مهدی حاجیوند – دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در سهام عدالت – توصیه به نامگذاری روز شانزدهمین رویداد و برنامه ریزی چالش های صنعت مالی.

من باید بگویم؛ در پایان این کمیته با انتخاب چهار کارگروه مختلف، آقای پورکیانی به عنوان مدیر کارگروه بیمه، سجادی نیری به عنوان مدیر کارگروه فین تک و تامین مالی و حامدی به عنوان مدیر بازار سرمایه انتخاب شدند. . گروه کاری

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا