مطالب میجیک

از امدادگری در زلزله بم تا سرمربیگری تیم ملی

میجیک/اصفهان تیم ملی والیبال نشسته بانوان پس از نمایش عالی در بازی های پاراآسیایی هانگژو، آماده کسب سهمیه و رقابت های انتخابی پارالمپیک 2024 پاریس که هدایت آن را یک جوان اصفهانی بر عهده دارد، می شود.

تیم ملی والیبال بانوان هم اکنون در آسیا مدعی محسوب می شود تا اینکه چند ماه پیش در بازی های پاراآسیایی هانگژو به مدال نایب قهرمانی دست یافت، البته این بازی ها در خارج از کشور تدارک دیده نشده است. و رقابت بین المللی به دو رقمی نمی رسد.

در مهم ترین رویداد پیش رو، پاراولای دختران ایران برای رقابت های انتخابی پارالمپیک 2024 آماده می شوند و لیلا بریانیان نیمکت نشین تیم ملی است.

میجیک قبل از اعزام تیم والیبال نشسته بانوان به مسابقات مقدماتی پارالمپیک 2024 پاریس لیلا بریانیان مربی تیم ملی جوانان اصفهان درباره شروع فعالیت ورزشی او تا نیمکت نشینی تیم ملی و چالش های موجود در این مسیر را در ادامه می خوانید:

میجیک: حدود 20 سال کار با معلولان را از کجا شروع کردید؟

مدرک تربیت بدنی و علوم ورزشی از دانشگاه مبارکه گرفتم و پس از آن مدرک مربیگری ملی والیبال نشسته را گرفتم و از سال 1383 وارد عرصه مربیگری معلولان شدم و در آن سال ها با هیئتی همکاری داشته ایم. جانبازان و معلولان، سازمان بهزیستی و باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان و از سال 1394 تحت پوشش باشگاه ذوب آهن در مسابقات سوپرلیگ کشور شرکت کرده ایم. در سال های 1392 و 1393 دو دوره به عنوان مربی به تیم ملی دعوت شدم و اکنون به عنوان سرمربی تیم ملی در ورزش بانوان مربیگری می کنم.

میجیک: چرا والیبال نشسته است؟

بعد از زلزله بم و حضورم به عنوان امدادگر در یک سازمان بهزیستی با یکی از کارگران مورد علاقه ام که هنوز هم دوست خوبم است آشنا شدم، او به من پیشنهاد مربیگری تیم والیبال سازمان بهزیستی را داد و قبول کردم. قصدم خدمت به این عزیزان در هر شرایطی زکات برای سلامتی خود و پدر و مادرم شروع کردم و از آن روز تا کنون که حدود 20 سال به طول انجامیده است در همه شرایط با همه فراز و نشیب ها سعی می کنم بنده اول و اصلی و پشتیبان این عشق بزرگ باشم.

میجیک: اگر برگردی، این راهی است که انتخاب می کنی؟

اگر به عقب برگردم، حتی اگر مطمئن باشم که در زمینه کار با معلولان و ورزش معلولان پولی وجود ندارد، باز هم با آگاهی دیگر همان مسیر را انتخاب می کنم.

میجیک: وضعیت ورزش بانوان اصفهان را چگونه ارزیابی می کنید؟

در استان اصفهان استعدادهای شناخته شده ای در زمینه ورزش معلولان داریم، اما فکر می کنم در مقایسه با پتانسیل کلان شهر اصفهان و شهرهای اطراف، هیچگاه برنامه استعدادیابی منسجمی وجود نداشته است. نیروهای مستعد و جوان را گسترش داده و به سمت ورزش سوق داده و متأسفانه پس از گذشت چند سال نیروی جایگزین آموزش دیده ای برای نیروی فعلی نداریم.

از ناجی بودن در زلزله بم تا سرمربیگری تیم ملی

میجیک: آیا در بحث زنان به ویژه در رابطه با زنان دارای معلولیت محدودیت یا مانعی وجود دارد؟

محدودیت هایی که برای ورزش بانوان وجود دارد بیشتر جنبه تبلیغاتی و اسپانسری دارد. زیرا به دلیل پوشش و دلایلی بسیاری از مسابقات نمی توانند به صورت زنده پخش شوند. به همین دلیل است که اسپانسرها، شبکه های خبری و رسانه های زنده به روی ورزش بانوان باز نمی شوند و قطعا حامی مالی در این زمینه وجود دارد. هدف اصلی از اسپانسری، دیده شدن و تبلیغات است که در حوزه ورزش برای بانوان معلول و به طور کلی معلولان محدودتر است.

به سختی افراد دارای محدودیت حرکتی در مواجهه با جابجایی و بازگشت در صورت نداشتن ماشین شخصی به دلیل عدم سازگاری فکر کنید. پایگاه ورزشی را نمی توان در همه مکان هایی با جمعیت کم افراد سالم قرار داد.

میجیک: چقدر در باشگاه از والیبال حمایت می شود؟

نکته ورزش بانوان در استان اصفهان وجود دو باشگاه بزرگ ذوب آهن و سپاهان است که سال هاست در عرصه ورزش معلولان فعالیت می کنند. باشگاه ذوب آهن برترین ورزش والیبال نشسته ایران است و تیم والیبال نشسته مردان افتخارات زیادی در جهان و آسیا کسب کرده است. .پسرا والیبال نشسته. حضور این دو باشگاه رنگ دیگری به لیگ می دهد. بحث مالی بین بانوان والیبالیست نشسته جایگاه ویژه ای پیدا کرده و همین عامل انگیزه سایر حامیان شهری را برای حمایت از جامعه ورزش معلولان شهر خود حتی از سر کنجکاوی به مدت یک سال فراهم کرده است و این نوید روزهای بهتری را برای ورزش می دهد. زنان دیار صاحب نیمی از جهان و تمام شهرها و استان های دیگر هستند.

میجیک: به عنوان یک بانوی ورزشکار اصفهانی، نگاه کلی به ورزش بانوان چیست که آیا ورزش بانوان زیر پرچم آقایان است یا خیر؟

امیدوارم به عنوان یک بانوی ورزشکار روزی برسد که ورزش بانوان با استفاده از تمامی نیروهای کارآمد و جوان و با تجربه بتواند در مسیر موفقیت و پیشرفت حرکت کند و هر روز شاهد درخشش عزیزان باشیم. . همانطور که می دانید کاروان پارالمپیک ما همیشه از نظر افراد سالم با دستان بیشتری نسبت به کاروان المپیک به میهن بازمی گردد و جوایز جانبازان و کودکان معلول نیز زیاد است اما متاسفانه رسیدگی کم است. انطباق های خاص و سایر اقدامات افراد با هزینه های محدود گران تر و دشوارتر هستند، اما مطمئنم با نگاهی خاص شاهد موفقیت های بیشتری خواهیم بود. حتی در بحث ثواب هم عدالت رعایت نمی شود. تیم فوتبال رفت، شاید نتیجه نگرفت اما آنقدر وعده و پاداش داده شد که دیگر انگیزه ای در بین بازیکنان وجود نداشت.

اما تیم معلول با هزار سختی آماده می شود، در مسابقه شرکت می کند اما گاهی خبری از جایزه و وعده نیست.

میجیک: وضعیت تیم ملی قبل از اعزام به مسابقات انتخابی پارالمپیک چگونه بود؟

وقتی بازیکنان از بازی های هانگزو برمی گردند، تقریبا تیم والیبال نشسته ما برای اعزام مشخص نیست، زیرا تامین این بودجه برای اعزام و سهمیه به دلیل هزینه و بودجه بالا سخت است. الحمدلله بعد از سه ماه در بخش خصوصی یک شرکت اسپانسر وجود دارد تا با هزینه اسپانسری تیم را برای گرفتن سهمیه بفرستد. بازیکنان همان افرادی هستند که به مسابقات هانگژو می روند، اگرچه دو تغییر عمده وجود دارد. یک بازیکن به دلایل شخصی نتوانست تیم را همراهی کند و بازیکن دیگری به دلیل شرایط سنی از تیم کنار گذاشته شد و بازیکنان جوان تری اضافه شدند. سعی می کنیم با این بازیکنان فرصت خوبی به دست آوریم.

میجیک: اردوهای تدارکاتی برگزار می شود؟

سه اردو برای این تیم در نظر گرفته شده که اردوی اول بعد از مسابقات لیگ از 17 تا 23 اسفند و اردوی دوم از 30 تا 5 اسفند برگزار می شود. آخرین اردو از 5 آوریل تا 9 آوریل است که با محموله ای مرتبط است که در 9 آوریل برای برگزاری مسابقه انتخابی پارالمپیک پاریس 2024 به چین اعزام می شویم.

میجیک: شرایط و سطح آمادگی تیم چگونه است؟

بازیکنان انگیزه بالایی دارند و تمام تلاش خود را برای کسب نتایج خوب انجام خواهند داد. علاوه بر تمرینات سخت و فشرده، اما انگیزه باعث می شود که برای کسب نتایج خوب بجنگد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا