مطالب عمومی

اردوغان سالگرد تاسیس کشور امارات را به ولیعهد ابوظبی تبریک گفت

رئیس جمهور ترکیه در گفت و گوی تلفنی با ولیعهد ابوظبی پنجاهمین سالگرد تاسیس امارات را تبریک گفت و درباره مسائل منطقه و راه های بهبود روابط دو کشور گفت و گو کرد.

به گزارش میجیک، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، بخش ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی پنجاهمین سالگرد تاسیس امارات را تبریک گفت. هر دو در مورد مسائل منطقه ای و اقدامات – اقدامات ویژه برای بهبود روابط بین دو کشور بحث و گفتگو کردند.

روابط ترکیه و امارات در چند سال گذشته به دلیل تعدادی از مسائل، به ویژه حمایت ترکیه از قطر، مسائل لیبی، سوریه و یمن، تیره شده است.

با این حال، اخیرا تنش های سیاسی بین دو کشور به طور چشمگیری کاهش یافته است و اردوغان و بن زاید در جریان مذاکرات ۲۴ نوامبر در آنکارا راه های تقویت همکاری ها و اقدام جمعی و مسائل منطقه ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند و چندین قرارداد همکاری در زمینه های مختلف امضا کردند. .

اردوغان سپس اعلام کرد که امارات برنامه سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری را پیشنهاد کرده است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین اعلام کرد که قصد دارد بهمن ماه آینده در راس هیاتی بزرگ به امارات سفر کند و طی آن تصمیمات مهمی اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا