مطالب میجیک

ارتباط هورمون درمانی در زنان با کاهش مرگ های کرونایی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محققان دانشگاه امئو سوئد در داده‌های آنلاین دریافت که در میان زنان یائسه 50 تا 80 ساله مبتلا به کووید 19، زنانی که استروژن را به عنوان بخشی از درمان HRT برای علائم یائسگی دریافت کرده‌اند کمتر از نیمی از احتمال مرگ ناشی از استروژن را داشتند. .

محققان گفتند: “این مطالعه ارتباط بین سطح استروژن و مرگ و میر ناشی از کووید 19 را نشان داد.”

«مالین ساندرئیس تیم تحقیقاتی، در این در باره او گفت: «هورمون‌درمانی یائسگی فواید کوتاه‌مدتی دارد، اما بر اساس این یا سایر مطالعات مشاهده‌ای، به زنان توصیه نمی‌شود که HRT را به دلیل مزایای فرضی کاهش مصرف کنند». ماکرون برای مصرف.”

معاینه اولیه اندمی نشان می دهد که زنان ممکن است محافظت بهتری در برابر کووید 19 نسبت به مردان داشته باشند.

طبق آخرین آمار آژانس بهداشت عمومی سوئد، حدود 45 درصد از 16501 نفر شروع به کار می کنند. اندمی در این کشور ۱۹ نفر به دلیل کووید کشته شدند که ۵۵ درصد آن زن بودند.

مطالعات نشان می دهد زنانی که به دلیل درمان HRT از سطوح پایین استروژن رنج می برند، تقریباً 55 درصد کمتر از کووید 19 احتمال مرگ دارند.

محققان گفتند: «در نتیجه، داروهایی که سطح استروژن را افزایش می‌دهند ممکن است در تلاش‌های درمانی برای کاهش شدت کووید ۱۹ در زنان یائسه نقش داشته باشند، اما تأکید می‌کند که این موضوع باید در کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی شده مورد مطالعه قرار گیرد.»

دکمه بازگشت به بالا