مطالب میجیک

ارتباط سابقه ناباروری با افزایش خطر نارسایی قلبی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از ساینس روزانهنتایج یک مطالعه اخیر نشان می دهد که سابقه ناباروری با افزایش خطر نارسایی قلبی مرتبط است. محققان بیمارستان عمومی ماساچوست دریافتند زنانی که ناباروری داشتند 16 درصد بیشتر از زنانی که سابقه ناباروری نداشتند در معرض نارسایی قلبی بودند.

«امیلی لائوسمتخصص قلب و سرپرست تیم تحقیقاتی گفت: ما متوجه شدیم مطابق با سابقه باروری یک زن می تواند خطرناک باشد عفونت پیش بینی بیماری قلبی در آینده این که آیا یک زن برای باردار شدن مشکل دارد، اتفاقاتی که در دوران بارداری رخ می دهد، زمانی که آنها یائسه می شوند، همه در معرض خطر هستند. عفونت برای بیماری قلبی در آینده در زندگی او اثر لایو.”

محققان زنان یائسه را مورد مطالعه قرار دادند تا دریابند که آیا ناباروری با نارسایی قلبی مرتبط است یا خیر.

دو نوع نارسایی قلبی وجود دارد: نارسایی جهشی حفظ شده (HFpEF) و نارسایی قلبی جهش یافته (HFrEF). اندازه پرش کسری گیر این مربوط به درصد حجم خون پمپاژ شده از بطن چپ قلب در طول هر ضربان است. کسرهای پرش کمتر از 50 درصد معمولاً غیر طبیعی یا کاهش یافته اند.

این تیم ارتباطی بین ناباروری و نارسایی قلبی شایع، به ویژه HFpEF، نوعی نارسایی قلبی که در زنان بدون توجه به سابقه باروری شایع‌تر است، یافتند. از 38528 زن یائسه مورد بررسی، 14 درصد سابقه ناباروری را گزارش کردند.

در طی یک دوره پیگیری 15 ساله، محققان خاطرنشان کردند که ناباروری با 16 درصد خطر نارسایی قلبی در آینده مرتبط است. وقتی به زیرگروه نارسایی قلبی نگاه کرد، متوجه شد که ناباروری 27 درصد افزایش یافته است. عفونت مربوط به HFpEF در آینده.

لائوس او گفت: “این یک وضعیت چالش برانگیز است زیرا ما هنوز نمی دانیم HFpEF چگونه تولید می شود و درمان خیلی خوبی نداریم.”

او گفت: “من فکر می کنم یافته های ما مهم هستند زیرا نارسایی قلبی با کسری از جهش های حفظ شده در زنان شایع تر است.” ما نمی دانیم که چرا HFpEF در زنان شایع تر است. نگاهی به اوایل دوران باروری یک زن می تواند دلیلی را به دست دهد.

لائوس او امیدوار است که برای حل این معما مطالعات آتی بر روی زنان دارای سابقه ناباروری از جمله پارامترهای ورزش، روش های عروقی و موارد دیگر انجام دهد.

دکمه بازگشت به بالا