مطالب میجیک

ارتباط بین توده عضلانی و شدت گُرگرفتگی در زنان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از هلث اخبار D، از دست دادن توده عضلانی و عملکرد (سارکوپنیااین یکی از مهم ترین تغییراتی است که با افزایش سن رخ می دهد و زنان مسن در معرض خطر بیشتری برای تغییرات هورمون جنسی پس از یائسگی هستند.

سایر عوامل خطر سارکوپنیا اینها شامل کم تحرکی، مصرف کمتر پروتئین، تغییرات در سطح هورمون رشد و افزایش التهاب است.

ارتباط واضحی بین کاهش عضلانی مرتبط با سن و یائسگی وجود دارد، اما یک همبستگی وجود دارد سارکوپنیا و علائم مختلف یائسگی، مانند گرگرفتگی، کمتر مشخص شده است.

در این مطالعه، محققان دانشگاه کره در سئول رابطه بین ترکیب بدن، از جمله چربی و عضله، با گرگرفتگی و سایر علائم یائسگی را در حدود 300 زن کره ای 40 تا 65 ساله بررسی کردند.

محققان دریافتند که گرگرفتگی در زنان مبتلا به سارکوپنیا، کمتر رایج.

دکتر”هیوندای پارک، که تیم تحقیقاتی را رهبری می کرد، گفت: «کشف شد های جدید به دلیل پیری جمعیت و رابطه بین سارکوپنیا در زنان مسن و کاهش تحرک، افزایش خطر زمین خوردن و کاهش امید به زندگی و کیفیت زندگی بسیار مهم است.

زنان مسن با افزایش خطر کاهش تحرک، کاهش کیفیت زندگی، بیماری های قلبی و آسیب های ناشی از سقوط به دلیل از دست دادن عضله مواجه هستند.

گرگرفتگی یکی از شایع ترین و آزاردهنده ترین علائم یائسگی است و با تعدادی از اختلالات مزمن از جمله چاقی، مقاومت به انسولین (پیش ساز دیابت)، پوکی استخوان و بیماری های قلبی مرتبط است.

دکمه بازگشت به بالا