مطالب میجیک

ارتباط استخوان های شکننده با خطر بیماری قلبی در زنان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، به نقل از ساینس روزانهاستخوان های نازک و شکننده در زنان به شدت با افزایش خطر بیماری های قلبی مرتبط است.

پوکی استخوان که اغلب به عنوان بیماری شکننده استخوان نیز شناخته می شود ، به ویژه در زنان یائسه شایع است. مشخصه آن جمع شدن و جمع شدن استخوان ها است و خطر شکستگی را افزایش می دهد.

تحقیق با نشان دادن اینکه آنها پوکی استخوان را تجربه کرده اند و اغلب تجربه کرده اند سختی ها عروق وجود دارد که نشان می دهد این دو بیماری به هم ربط دارند. خطر مرگ قلبی عروقی در زنان (21٪) بیشتر از مردان (15٪) است.

محققان دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی گزارش های پزشکی زنان 50 تا 80 ساله مبتلا به پوکی استخوان را بررسی کردند. در کل 12681 زن که در ابتدا مشکل قلبی نداشتند در طی یک دوره نه ساله تحت نظر قرار گرفتند.

نتایج نشان داد که 468 زن در طی دوره پیگیری دچار حمله قلبی شده و 237 نفر درگذشتند.

محققان دریافتند که جمع شدگی / جمع شدگی استخوان ، که به عنوان نمره تراکم مواد معدنی استخوان در ستون فقرات کمر ، ران و لگن در نظر گرفته می شود ، با افزایش خطر حمله قلبی یا سکته مغزی (16 تا 38 درصد) همراه است.

نتایج پوکی استخوان را نشان داد توسط خودم با 79٪ افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی همراه است.

دقیقاً مشخص نیست که پوکی استخوان چگونه است سختی ها عروق می توانند مرتبط باشند ، اما التهاب طولانی مدت و استرس اکسیداتیو تجمعی نقش مهمی در از بین رفتن و بروز استخوان دارند. سختی ها آنها شریان دارند ، در حالی که هورمون های جنسی ، به ویژه استروژن ، به تنظیم عملکرد استخوان و رگ های خونی کمک می کنند.

دکمه بازگشت به بالا