اراده دولت براعمال سیاست‌های حمایتی برای استحکام و ترفیع خانواده – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خانواده | رفیع

اراده دولت براعمال سیاست‌های حمایتی برای استحکام و ترفیع خانواده - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، مراسم تجلیل از بازنشستگان و خانواده های مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری روز جمعه در محل سالن اجلاس سران برگزار شد و انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده پیام رئیس جمهور را قرائت کرد.

مأموریت رئیس جمهور: خانواده رکن اساسی و اساسی هر جامعه و نقطه شروع زندگی اجتماعی انسان است. تثبیت این بنای مقدس بر اساس ارزش‌های اسلامی، چشم‌انداز روشنی را در افق توسعه جامعه جلب خواهد کرد.
رئیس جمهور در این پیام تاکید کرد: اسلام به عنوان مکتبی انسان گرایانه که جنبه فردی و اجتماعی انسان را در بر می گیرد، نگاه ویژه ای به این نهاد اجتماعی دارد. از منظر اسلام که ما آن را دوست داریم، خانواده یکی از نهادهای اساسی هستی و ساختار اصلی جامعه است و جامعه مطلوب در سایه خانواده مطلوب شکل می گیرد.

حجت الاسلام رئیسی در این پیام یادآور شد: بر خلاف دنیای غرب که در حال حاضر با بحران فروپاشی خانواده مواجه است، از منظر دینی هیچ ساختمانی مقدس تر و محبوب تر از خانواده سازی نیست. خانواده ای که با عشق، فداکاری و گذشت آمیخته و متبلور شده است متقابل در پرتو، خداپرستی را در جامعه نهادینه می کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه قله این نظر در کلام عالی ترین رهبر انقلاب تجسم یافته است، تصریح کرد: ایشان با نگاه تمدن اسلامی الگوی فطری و قرآن را برای جامعه ترسیم کردند و خاستگاه نسل هاست. مؤمن، پارسا، پارسا و ثابت قدم. کوسه آنها پیشرفت را درک می کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی، برای حفظ این قلعه و حفظ پایداری و استحکام آن، همه افراد و گروه‌های اجتماعی و سازمان‌های دولتی موظفند در رشد و نشاط جامعه نقش آفرینی کنند و تصریح کرد: همچنین ارتقاء یابد. موقعیت ها و برنامه هایی برای نیازهای مختلف. از نظر مادی و معنوی تلاش کنید.

وی ادامه می دهد: معتقدیم رفتار، باورها و باورهای خانواده محور نقش بسزایی دارد آه تو در ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی.

رئیس جمهور خانواده را یکی از دغدغه های مهم در خصوص ترکیب جمعیتی و پاسداری از ارزش های ایرانی- اسلامی عنوان کرد و گفت: از این رو تلاش و اراده دولت برای اجرای سیاست های حمایتی در حوزه های مختلف در راستای تقویت و تقویت است. ارتقای نهادهای خانواده و سند تحول دولت به موضوعات مهمی چون افزایش نقش خانواده در جامعه، مشاهده تحول قوانین و مقررات در حوزه خانواده، حمایت از اعضای خانواده به ویژه کودکان و زنان در برابر آسیب های اجتماعی پرداخته می شود. توجه به تلاش های مستمر و سیستماتیک.

حجت الاسلام رئیسی در این پیام خاطرنشان کرد: این روز خجسته را گرامی داشته و به همه مردان و زنان شایسته کشورمان درود می فرستم. می توان گفتم و امید است با تقویت و ادغام حریم خصوصی و ارزش های خانوادگی، شاهد نشاط و پویایی بیشتری در خانواده ایرانی باشیم.

دکمه بازگشت به بالا