احسان حدادی به خارج از کشور می‌رود/ در قهرمانی آسیا هزینه دادیم

احسان حدادی به خارج از کشور می‌رود/ در قهرمانی آسیا هزینه دادیم

رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره برنامه آمادگی احسان حدادی گفت: این ورزشکار تا سال آینده به خارج از کشور اعزام می شود.

به گزارش میجیک، فدراسیون دوومیدانی ایران در جلسه ای با کمیته ملی المپیک درخواست موافقت با حضور 12 ورزشکار شامل 8 ورزشکار مرد و 4 ورزشکار زن در بازی های آسیایی هانگزو را صادر کرده است.

هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دوومیدانی در گفت وگو با میجیک، اظهار کرد: برنامه را به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ارسال کرده ایم و 12 تا 15 ورزشکار ما فرصت حضور در تیم را دارند و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد ما باید حداقل شرایط را برای مردم فراهم کنیم – این فرد امروز با گرانی ها کار سختی است البته آفتاب الغبانال بازسازی شده و یک سری اصلاحات انجام داده تا شرایط خوبی داشته باشد. میزبان ورزشکاران است، اما برای موفقیت در بازی های آسیایی باید در مسابقاتی در خارج از کشور شرکت کنیم تا ورزشکاران ما به مصاف حریفان قدرتمندی بروند.

وی افزود: بیشتر اردوهای ما در ایران برگزار می شود اما برای آمادگی بهتر از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خواسته ایم شرایط اردوهای ما در بلاروس یا روسیه را در نظر بگیرند. دلار بسیار گران است و برگزاری اردوهای خارجی برای ما بسیار سخت است.

صیامی درباره برنامه احسان حدادی تا بازی های آسیایی هانگزو گفت: احسان در کیش و مشهد تمرین کرد. تلاش کردیم مربی آنها به ایران بیاید اما موفق نشدیم. به دلیل مشکلات مالی تمام اردوهای او در ایران است اما احتمال می رود دو هفته ای برای حضور در برخی مسابقات به خارج از کشور برود.

وی همچنین به تمرینات حسن تفتیان در جامائیکا اشاره کرد و گفت: او اکثر اردوها را با هزینه شخصی و اسپانسر برگزار کرده است. از من خواستند که در مسابقات داخل سالن آسیا شرکت نکنم تا بیشتر روی ورود به المپیک پاریس و بازی های آسیایی تمرکز کنم. با اینکه می دانستیم او در بازی های قزاقستان شانس مدال آوری دارد اما با درخواست او موافقت کردیم و مدال را قطعی از دست دادیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی نیز وضعیت تمرینی فرزانه فصیحی را نشان داد و گفت: او شرایط حرفه ای را دنبال می کند. او در کشورهای اسلامی و آسیا مدال های ارزنده ای دریافت کرد. برخی از دوستان می گویند فصیحی فقط در 60 متر موفق است اما در کشورهای اسلامی نشان می دهد که در 100 متر هم می تواند خوب عمل کند. ما چند دختر خوب دیگر هم داریم که در بخش زنان کارهای خوبی انجام می دهند. امیدوارم بتوانیم در این بخش کارهای مفیدی انجام دهیم.

وی درباره عملکرد تیم دوومیدانی ایران در مسابقات داخل سالن آسیا که تنها فرزانه فصیحی مدال گرفت، گفت: برای انجام کارهای بزرگ باید هزینه کرد. می توانم از حسن تفتیان بخواهم که در آن مسابقه شرکت کند اما باید در روند آماده سازی و تمرین دخالت کنم. از سوی دیگر دوندگان 800 و 1500 نیز شانس مدال داشتند اما به دلیل اینکه برنامه خود را متوقف نکردند اعزام نشدند. قبل از اعزام می دانیم که شانس زیادی برای کسب مدال نداریم، اما قهرمانانی را دریافت می کنیم تا برای مسابقات پیش رو آماده شویم. به همین دلیل ورزشکاران جوان تر و یا کسانی که در مسابقات قبلی از مرز عبور کرده اند را اعزام می کنیم. ما تاوان نامرئی ورزشکاران اصلی را دادیم و نتایج مطلوب حاصل نشد، اما شک نکنید ورزشکاران بزرگی در بازی های آسیایی حضور خواهند داشت و سعی می کنند با سربلندی جواب سختی هایی را که کشیده اند را بدهند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا