اقتصادی

احراز هویت ۴۸ میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

به گفته وزیر ارتباطات، 500 خدمت در پنجره خدمات ملی به صورت هوشمند به مردم ارائه می شود و تاکنون 48 میلیون نفر در این پنجره واحد تایید شده اند، یعنی 70 درصد افراد بالای 18 سال پنجره ملی خدمات دولتی هوشمند را حداقل یک بار باز کرد.

به گزارش میجیک، اجرای عدالت اجتماعی یکی از اهداف دولت تلقی می شود و با کمک فناوری های نوین و استقرار دولت هوشمند یا الکترونیک می توان به موضوعات مهمی که منجر به تحقق عدالت می شود، دست یافت.

امروزه دسترسی آسان و سریع به اطلاعات برای سازمان های دولتی حائز اهمیت است، بنابراین سرمایه گذاری های زیادی در این زمینه انجام می شود. علاوه بر این یکی دیگر از اهداف دولت هوشمند کمک به دولت برای ساده سازی کار و شهروندان برای انجام کار خود به راحتی و در کمترین زمان بدون معطلی و مراجعه مستقیم است.

اما کارشناسان معتقدند دولت هوشمند یکی از راه‌های مبارزه با فساد است، بنابراین وقتی تمام امور نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها به دولت الکترونیک متصل و در اختیار مردم قرار گیرد، جلوی فساد گرفته می‌شود و این یک شکل است. اجرا

پنجره ملی خدمات هوشمند دولت یکی از مهم ترین اقداماتی است که دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات می توانند ظرف مدت حدود سه سال بردارند و روند اداری را برای شهروندان تسهیل کنند.

این خبر محلی است که شناسنامه خدمات مورد تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بازنگری ها، آخرین اطلاعات و شرایط مورد نیاز برای دریافت خدمت، معرفی کانال های دریافت خدمت و محل دریافت خدمت می باشد. و تمامی اطلاعات مورد نیاز برای ارائه این خدمات در این پرتال ملی قابل دریافت است.

دولت سیزدهم گام مهمی برای تحقق هوشمندانه خدمات‌دهنده برداشت و برای همه دستگاه‌ها تعهدات قانونی قائل شد و طی سه سال سازمان‌های بسیاری به این پنجره متصل شدند.

در همین راستا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا با توجه به آخرین روز دولت سیزدهم با اعلام آخرین وضعیت پنجره واحد آمایش سرزمین گفت: از پنجره واحد باید اعلام کنم امروز پنجره ملی است. . خدمات دولتی افتتاح شده و بیش از 70 درصد خدمات دولتی از طریق این پنجره به صورت الکترونیکی در دسترس است و حدود 500 سرویس نیز به صورت هوشمند در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در پنجره خدمات ملی 500 خدمت به صورت هوشمند به مردم ارائه می شود و اکنون 99 درصد دستگاه ها به جز یک دستگاه به پنجره خدمات هوشمند ملی متصل هستند و دستگاهی که وصل نمی شود وزارت کشور است. امور خارجه که به دلیل توجه ایرانیان در خارج از کشور مستقر است، حتی دستگاه قضایی نیز از این پنجره تمامی خدمات را به مردم ارائه می کند.

دریافتی هر سه میلیون نفر از سرویس ملی پنجره سرویس هوشمند دولت

وی ادامه داد: تاکنون 48 میلیون نفر در این پنجره واحد تایید شده اند، یعنی 70 درصد افراد بالای 18 سال حداقل یک بار از پنجره خدمات ملی هوشمند دولت بازدید کرده اند و سه میلیون نفر از این پنجره خدمات دریافت می کنند. هر یک. روز

زارع پور در ادامه سخنان تاکید کرد: برای ارائه خدمات به صورت هوشمند، دستگاه ها باید به یکدیگر متصل شوند بر اساس قانون داده ها و اطلاعات ملی مصوب مجلس شورای اسلامی، عدم ارائه اطلاعات از دستگاهی به دستگاه دیگر جرم انگاری است. امروز تعداد ترافیک مرکز ملی تبادل اطلاعات به هشت میلیارد رسیده است در حالی که در سال 1398 این رقم به 1.5 میلیارد خواهد رسید.

به گفته وی، بر اساس برنامه هفتم توسعه، سالانه 20 درصد خدمات دستگاه ها باید هوشمند شود. با توجه به روند کار تکمیل شده، حداقل 30 درصد خدمات تا پایان سال جاری هوشمند خواهد شد و تمامی خدمات دولتی قبل از پایان برنامه هوشمند خواهند شد. تاکنون تنها 20 تا 25 کشور دارای پنجره ملی خدمات هوشمند با این کیفیت هستند.

در نگاهی اجمالی، دولت الکترونیک به دنبال استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات و دیجیتالی شدن برای ارائه خدمات به شهروندان و حذف مبادلات کاغذی از روند ارائه خدمات است و دولت هوشمند در سطح بالاتر به دنبال طراحی معماری یکپارچه برای ارائه خدمات است. به گونه ای که کلیه ارجاعات حضوری، مداخله انسانی و ارائه اسناد و مدارک بین دستگاه ها و بین کاربران و دستگاه های خدماتی باید حذف شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا