احداث ۸۵۰ کیلومتر خطوط ریلی در دولت سیزدهم/ ترانزیت کود پتاس و زغال سنگ از روسیه

احداث ۸۵۰ کیلومتر خطوط ریلی در دولت سیزدهم/ ترانزیت کود پتاس و زغال سنگ از روسیه

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با بهره برداری از مابقی خط دوم اهواز – اندیمشک، هواپیمای خط احداث شده توسط دولت 13 به 850 کیلومتر می رسد.

به گزارش میجیک، سیدمیاد صالحی عصر امروز در نشست خبری با تشریح عملکرد دولت سیزدهم در حوزه راه آهن با بیان اینکه امروز پروژه مهمی را در دست بهره برداری داریم، گفت: روز گذشته در استان های یزد و یزد اصفهان که از نظر جابجایی بار و مسافر بیشترین جابجایی را دارند و نیاز به احداث خط دوم است، افتتاح و بهره برداری کردیم و خط دوم به سمت شهر زرین اصفهان به طول 107 کیلومتر افتتاح شد. ، با ارزش روز 7500 میلیارد تومان.

وی افزود: افتتاح خط دوم ریلی این مسیر در سال 1393 در قالب 30 بلوک، 10 بلوک در دولت قبل، 10 بلوک در 33 ماهه دولت سیزدهم و مابقی در صورت سن دولت 13 سال آغاز شده است. . مجاز است. 10 بلوک باقیمانده با میانگین پیشرفت 50 درصدی توسط دولت آینده تبدیل می شود که قرار است حداکثر سال آینده افتتاح شود.

به گفته وی، در واقع یک سوم این راه آهن در 6 سال دولت قبل، یک سوم در 33 ماه این دولت و یک سوم با پیشرفت 50 درصدی در دولت بعدی افتتاح می شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با افتتاح مسیر 107 کیلومتری بافاق به شهر زارین اصفهان و افتتاح کل 33 ماه گذشته، کل افتتاح و بهره برداری دولت از خط ریلی. به 13 برابر رسید. بیش از 800 کیلومتر.

وی افزود: روز گذشته در راستای اقدام برای اتصال شرکت های بزرگ به شبکه گسترده ریلی 15000 کیلومتری، 3 کارخانه فولاد ارفع، بهاباد و سایپا سیتروئن را به شبکه ریلی متصل کردیم و ورودی های مورد نیاز این شرکت انجام شد. ارسال شده و محصولات آنها نیز از همین جا ارسال شده است. از طریق فروخته شود

صالحی تصریح کرد: مجموع خطوط تجاری و صنعتی بهره برداری شده در دولت سیزدهم 166 کیلومتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: فردا با بهره برداری از 40 کیلومتر باقیمانده خط دوم اهواز – اندیمشک به ارزش 3 هزار میلیارد تومان، مجموع خطوط احداث شده توسط دولت 13 به 850 کیلومتر می رسد.

صالحی در بخشی دیگر از سخنان به بهسازی و بازسازی زیرساخت ها اشاره کرد و گفت: در زمانی دولت را تحویل گرفتیم که میزان بهسازی و بازسازی سالانه 20 تا 30 کیلومتر بود. در این مدت 33 ماهه در مجموع 485 کیلومتر تعمیر و نوسازی شد. همچنین 219 سوزن بتنی و 184 سوزن چوبی نیز نصب شد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین به نصب دوربین ها و تاثیر آن در کاهش تصادفات در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در سال 1398 تعداد 238 تصادف در این قطعه به ثبت رسیده و در سال 1402 این تعداد به 184 تصادف رسیده است. یعنی از بیش از 4.5 تصادف در هفته به 3.5 تصادف در هفته.

به گفته این مسئول، در این مدت سعی کردیم با احداث پل یا زیرگذر، تقاطع غیرهمسطح زیادی ایجاد کنیم که در این راستا 57 تقاطع همسطح تبدیل شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نصب دوربین در داخل لکوموتیو گفت: در سال گذشته دوربینی در لوکوموتیو وجود نداشت اما نصب آن نقش مهمی در کاهش رفتار پرخطر رانندگان خواهد داشت. ما قصد داریم این کار را برای لکوموتیوهای باربری نیز انجام دهیم.

صالحی در بخشی دیگر از این سخنان به جابجایی مسافران نیز اشاره کرد و گفت: در سال 1398 با شیوع کرونا، امکانات شبکه به حوزه بار اختصاص داده شده است. در سال های 1400 و 1401 با کاهش همه گیری به حالت عادی برگشتیم و لکوموتیوها و منابع اختصاص داده شده برای بار به حالت قبل بازگشت.

صالحی بار دیگر گفت: در سال 1401 با 29 میلیون و 700 هزار مسافر تاریخچه حمل و نقل ریلی تغییر کرد. در سال 1402 با افزودن 2 میلیون و رسیدن به بیش از 31 میلیون و 700 هزار جابجایی، رکورد دیگری ثبت شد. همچنین توقف های کالسکه را در مبدا و مقصد کاهش می دهیم و به 6 تا 7 ساعت می رسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: در شاخص حمل و نقل در سال 1402 با 45.7 میلیارد واحد حمل و نقل که در مجموع تن کیلومتر و نفر کیلومتر است نسبت به سال 1388 رشد 11 درصدی داریم همچنین در در بحث تولید ناوگان، در 33 ماهه دولت 13، 4247 واحد ناوگان جدید و نوسازی شده را به شبکه ریلی اضافه کردیم. از سوی دیگر 3 هزار و 990 واگن باری جدید به شبکه اضافه شد و نسبت به مدت مشابه دولت قبل 103 درصد افزایش تولید واگن باری جدید داریم.

وی افزود: 91 دستگاه لکوموتیو جدید و نوسازی شده در این دولت به شبکه اضافه شده که نسبت به مدت مشابه 44 درصد افزایش داشته است.

صالحی به ممنوعیت کامل واگن های بدون ترمز اشاره کرد و گفت: حدود 9 هزار واگن در شبکه ترمز ندارند و رویه نادرستی است. از آنجایی که ایمنی اولین نیاز ماست، در نیمه دوم سال 1402 توانستیم تقریباً 9000 واگن بدون ترمز را به صفر برسانیم.

وی همچنین به احداث و راه اندازی 6 جایگاه سوخت رسانی در طول شبکه و ساخت و بهره برداری از 5 مرکز درجه یک لکوموتیو اشاره کرد.

مدیرعامل راه آهن در بخشی دیگر از این سخنان به حمل و ترانزیت بین المللی بار اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در تاریخ راه آهن ایران، سال گذشته بیش از 800 واگن کودپتاس از روسیه به بندرعباس از طریق ریل حمل شد. از طریق ایران و از بندرعباس نیز با کشتی به هند منتقل می شود. همچنین برای اولین بار محصولات استراتژیک زغال سنگ از طریق راه آهن از روسیه و با عبور از کشورهای قزاقستان و ترکمنستان و سپس ایران وارد هند شد.

به گفته وی، درک تعرفه واحد نیز بین کشورها ایجاد شده است. این سیر نیز با سرعت بالاتری انجام می شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آمار حمل و نقل بین المللی کالا در 33 ماهه دولت سیزدهم گفت: آمار صادرات، واردات و ترانزیت در این بخش به 9.4 میلیون تن رسید که در مدت مشابه 7.4 میلیون تن است. سال قبل این بدان معناست که در این مدت حمل و نقل ریلی بین المللی بار 25 درصد افزایش یافته است. همچنین مجموع بار ترانزیتی راه آهن در دولت سیزدهم 4.9 میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه در دولت قبل 64 درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخشی دیگر از این سخنان به ترخیص نفت 10 میلیارد دلاری برای نوسازی ناوگان ریلی و احداث خطوط ریلی اشاره کرد و گفت: 5 میلیارد دلار از محل تامین نفت 4 شلمچه است. – خطوط ریلی بصره، احداث خط بافق – تربت حیدریه دوم – سنگان، مسیر زاهدان – میرجاوه و مسیر شیرگاه – میاندره، همچنین به روز رسانی ناوگان.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا