اتصال ماشین ظرفشویی به آب

بسیاری از افراد دقیقاً نمی دانند که ماشین ظرفشویی با آب گرم یا سرد کار می کند. در ادامه این مقاله، اطلاعات کاملی در مورد استفاده از ماشین ظرفشویی در آب گرم به شما ارائه می دهیم و مزایا و معایب استفاده از ماشین ظرفشویی در آب گرم را بررسی می کنیم.

اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم یکی از مواردی است که برخی با آن موافق و برخی دیگر مخالف هستند. در بسیاری از خانه ها به جای ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی دو شیر آب سرد و گرم تعبیه شده است. از آنجایی که ماشین لباسشویی فقط با آب سرد کار می کند، این سوال پیش می آید که آیا می توان ماشین ظرفشویی را به آب گرم وصل کرد؟ آیا ماشین ظرفشویی شما اصلا به آب گرم نیاز دارد؟

در حالی که بسیاری از مردم بر این باورند که اتصال ماشین لباسشویی خود به آب گرم مزایایی مانند صرفه جویی در مصرف انرژی و تمیز نگه داشتن ظروف شما دارد، اما این روش معایبی نیز دارد. در ادامه این مقاله با بررسی مضرات اتصال شیر ظرفشویی به آب گرم به شما کمک می کنیم تا بفهمید آب ورودی به ماشین ظرفشویی سرد است یا گرم. برای اطلاع از طریقه نصب ماشین ظرفشویی بوش با پایدار سرویس همراه باشید.

ماشین ظرفشویی
افزایش رسوب اجزای داخل دستگاه؛ یکی از بزرگترین معایب اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم

همانطور که می دانید، آبی که توسط پک یا آبگرمکن گرم می شود حاوی نمک و رسوب بیشتری است و سخت تر از آب سرد است. اتصال آب گرم به ماشین ظرفشویی را نمی توان در فرآیند شستشو به صورت تخصصی انجام داد، اما در دراز مدت رسوب زیادی می تواند به قسمت های داخلی دستگاه نفوذ کرده و به آن آسیب برساند. در چنین موردی، با گذشت زمان، دستگاه فرسوده می شود و ماشین ظرفشویی باید تعمیر شود.

اگر چاره ای جز اتصال ماشین ظرفشویی به آب داغ ندارید، توصیه می کنیم همیشه از یک ماده ضد الکتریسیته ساکن مخصوص برای جلوگیری از ورود رسوب به ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

امکان استفاده از برنامه تمیز کردن میوه وجود ندارد. مشکل بزرگ اتصال ورودی آب ماشین ظرفشویی به آب گرم است.

تمامی ماشین های ظرفشویی موجود در بازار دارای برنامه شستشوی ساده هستند. این برنامه به قدری کاربردی است که بسیاری از افراد از این برنامه برای ساخت ماشین ظرفشویی تخم مرغی یا سایر محصولات ماشین ظرفشویی استفاده می کنند.

با استفاده از برنامه آبکشی می توانید میوه ها را به راحتی در ماشین ظرفشویی بشویید. اگر دستگاه شما به آب گرم متصل است، شستن میوه ها با برنامه آبکشی عملا غیرممکن است. زیرا دمای بالای آب، طراوت میوه را از بین می برد.

با اتصال شیر ظرفشویی به آب گرم، شکل ظروف حساس به دما را تغییر دهید

برای شستن ظروف پلاستیکی در ماشین ظرفشویی باید از برنامه هایی استفاده کنید که دمای آب ظرفشویی بیشتر نباشد. در ماشین ظرفشویی های متصل به آب سرد، بخاری دستگاه، آب را به میزان لازم شستشو می رساند. اگر ورودی آب ماشین ظرفشویی به آب گرم متصل باشد، دمای آب بالاتر از حد تحمل ظروف خواهد بود. این مشکل باعث می شود ظروف حساس به دما مانند ظروف پلاستیکی شکل خود را از دست داده و تغییر شکل دهند. این مشکل تنها مشکل ورود آب گرم به ماشین ظرفشویی نیست. ورود آب گرم به ماشین ظرفشویی نه تنها برای ظروف مضر است، بلکه در درازمدت آسیب دیدن قطعات و تعمیر ماشین ظرفشویی آریستون یا برندهای دیگر مشکلی ندارد.

از بین رفتن طرح و نقش روی ظروف به دلیل دمای بالای آب ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از معایب اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم، از بین رفتن نقش و نگار روی ظروف است. بیشتر ظروف غذاخوری دارای طراحی زیبا و شیکی روی سطح هستند. این طرح ها که با رنگ آمیزی ظروف ایجاد می شوند به مرور زمان رنگ می بازند و در اثر شستشوی نامناسب از بین می روند.

استفاده از برنامه شستشو برای ظروف حساس با دمای آب متوسط، روند حذف این طرح ها را کاهش می دهد. از آنجایی که ماشین ظرفشویی نمی تواند دمای آب ورودی را کاهش دهد، در صورتی که دستگاه آب مورد نیاز را از شیر آب گرم تامین کند، سرعت پاک کردن لکه ها و تزئینات ظروف را افزایش می دهد.

با اتصال ماشین ظرفشویی به آب داغ، عمر قطعات داخلی و سنسورها را کاهش دهید

معمولاً آب شیر آب گرم بالای 50 درجه است. تزریق چنین آب گرمی به ماشین لباسشویی باعث افزایش اصطکاک قطعات و آسیب به سنسورها و سیستم تمیز کننده ماشین می شود. به همین دلیل توصیه می کنیم مصرف برق ماشین ظرفشویی را کاهش دهید و برای تمیز کردن ظروف ماشین را در آب داغ قرار ندهید. زیرا در چنین شرایطی به دستگاه آسیب نرسانید در دراز مدت هزینه بیشتری خواهید پرداخت.

گاهی اوقات دلیل صدای ماشین ظرفشویی، بالاتر بودن دمای آب ماشین ظرفشویی نسبت به استاندارد، به دلیل خرابی قطعات داخلی دستگاه است. استفاده از برنامه پیش فرض شستشو با آب گرم دستگاه بهترین و ارزان ترین گزینه برای شستن ظروف چرب و بسیار کثیف است.

یخ زدن کریستال ها و ظروف شیشه ای با کشیدن شیر ظرفشویی روی آب داغ

همانطور که گفته شد، آب گرم دارای املاح و سختی بیشتری نسبت به آب سرد است. این امر باعث می شود که رسوب بیشتری در ماشین ظرفشویی وجود داشته باشد و در هنگام شستشو روی ظروف حساس و شفاف مانند شیشه و کریستال باقی بماند و آن را کدر کند.

اگرچه استفاده از مواد شوینده و نمک مرغوب و اصلی در ماشین ظرفشویی کمک زیادی به درخشش ظروف کریستالی می کند. با این حال، نمی تواند اثرات مضر اتصال آب گرم به ماشین ظرفشویی را به طور کامل خنثی کند. به همین دلیل اگر ورودی آب ماشین ظرفشویی پاکشوما یا هر برند دیگری از ماشین ظرفشویی به آب گرم متصل شود، ظروف نه تنها تمیز می شوند، بلکه کدر و کدر می شوند.

از آسیب رساندن به ماشین ظرفشویی با اتصال آن به آب سرد جلوگیری کنید

در این مقاله در مورد معایب اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم صحبت کردیم و توضیح دادیم که چرا نباید ماشین ظرفشویی را به آب گرم وصل کنید. مکانیزم ماشین ظرفشویی به گونه ای طراحی شده است که به طور خودکار دمای آب را افزایش می دهد. اگر ماشین ظرفشویی به آب گرم وصل باشد دمای آب خیلی گرم می شود و در دراز مدت به ماشین لباسشویی و ظروف آسیب می رساند. برای جلوگیری از این اتفاق، هنگام نصب شیر ظرفشویی، آن را فقط با آب سرد وصل کنید.

دکمه بازگشت به بالا