مطالب میجیک

آیا حذف قانون حجاب امنیت در جامعه را افزایش می‌دهد؟ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش روابط عمومی برنامه تلویزیونی چراغ ، بیست و سومین و بیست و چهارمین قسمت از فصل سوم برنامه چراغ روزهای یکشنبه 4 آنلاین و سه شنبه 6 آنلاین از آنتن شبکه 5 سیما پخش می شود. طبق روال فصل سوم برنامه ، که هر هفته یکی از جدی ترین چالش ها و مسائل مربوط به شبکه عفاف و مسئله حجاب را مورد بررسی قرار می دهد ، این هفته این برنامه چالش جدیدی را به چالش می کشد ، این است که آیا لغو قوانین حجاب امنیت ایجاد می کند یا خیر. در جامعه و صلح افزایش یا کاهش در خانواده؟

چالش این هفته با حضور مهمان برجسته “مهسا جمشیدی” ، یکی از زنان نخبه کشورمان ، دارای رتبه تک رقمی در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری و کارشناسی ارشد حقوق است. بین المللی سپس با همسرش در ژاپن زندگی کرد و در فضای مجازی کار کرد.

آیا لغو قانون حجاب می تواند امنیت را در جامعه افزایش دهد؟

جمشیدی درباره لزوم حاکمیت قانون در بحث پوشش گفت: مسائلی که جنبه های رنگی و اجتماعی دارند و همچنین آثار اجتماعی مهمی دارند با فرهنگ حل نمی شود. ترجیحاً این امر مستلزم تصویب و اجرای قانون است و حجاب یک موضوع اجتماعی است. در همه کشورها قوانین و محدودیت هایی وجود دارد با این تفاوت که در کشورهای غربی بر اساس اهداف و خواسته های دنیوی و منافع مادی است و در کشور ما قوانین بر اساس احکام اسلامی وضع شده است. اگر قانون از نظر فرهنگی اجرا شود ، طبیعتاً کمترین آسیب را به جامعه وارد می کند. زندگی اجتماعی باید منظم و مشروع باشد. به عنوان مثال ، در مورد رانندگی ، همه این فرهنگ ها ایجاد می شوند ، اما همه این مشکلات ترافیکی فقط با فرهنگ سازی حل می شود؟ همین امر در مورد پوشش نیز صادق است و همه ایالت ها دارای قوانین هستند. این نشان می دهد که در مورد پوشاک ، علاوه بر فرهنگ سازی ، باید قوانین وجود داشته باشد و تعارف نباشد!

پرلو اینجا کلیک کنید به عنوان یک برنامه نورپردازی ، توسط مصطفی تهیه شد هیودی و تصحیح محمد حسن زمان وزیری و نویسندگی نعیمه اسلاملو این اثر گروه اجتماعی شبکه 5 سیما است و فصل سوم در 52 قسمت تهیه شده و هر یکشنبه و سه شنبه حوالی ساعت 21 پخش می شود.

دکمه بازگشت به بالا