مطالب عمومی

آموزش نظامیان ترکیه به نظامیان دولت وفاق ملی لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین میجیک ، چندین رسانه وجود نیروهای ترک را در این کشور درگیر در جنگ لیبی تأیید کردند.

منابع خبری بعد از ظهر روز دوشنبه همزمان با آموزش ارتش ترکیه به ارتش لیبی ، تصاویر مربوط به وزیر دفاع ترکیه را منتشر کردند. یکشنبه شب ، برخی منابع خبری تأیید کردند که مداخله ارتش ترکیه در لیبی به طور قابل توجهی افزایش یافته و اعزام مزدوران از سر گرفته شده است.

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن به نقل از چندین منبع نوشت: طی مذاکرات برای دستیابی به یک راه حل سیاسی بین طرفین در لیبی ، آنکارا قصد دارد طی چند روز آینده گروهی از مزدوران جدید را تحت حفاظت در سوریه بفرستد. ارسال به لیبی. برخی منابع می گویند که امروز حدود 18000 مزدور سوری از جمله 350 کودک زیر 18 سال به لیبی وارد شده اند.

بحران لیبی و درگیری بین دولت وحدت ملی و شبه نظامیان مرتبط با خلیفه هفتر محل درگیری نیابتی بین مصر ، امارات و ترکیه و قطر بوده است. هنگامی که آنکارا و طرابلس یادداشت های همکاری امنیتی امنیتی را امضا کردند و تجهیزات نظامی را از ترکیه به لیبی فرستادند ، دولت های امارات و مصر همچنین کمک تسلیحاتی به خلیفه حفتر را افزایش دادند.

اخیراً دولت وحدت ملی اعلام کرد که دستور آتش بس فوری را صادر کرده و کلیه عملیات نظامی را متوقف کرده است. آتش بس پیشنهادی و اعلام شده توسط دولت وحدت ملی شامل غیرنظامی شدن مناطق سرت و الجفره است.

یکی از مقامات ارشد سازمان ملل در لیبی اخیراً درباره بحران جدی و نقض تحریم تسلیحاتی لیبی هشدار داده و گفته بود حداقل 20،000 جنگنده و مزدور خارجی در این کشور حضور دارند. استفانی ویلیامز ، دبیرکل سازمان ملل در لیبی گفت: “این نقض حاکمیت لیبی و نقض تحریم تسلیحاتی است.”

چندین منبع خبری نیز روز دوشنبه گزارش دادند که منابع رسانه ای در ترکیه گفته اند که مقامات این کشور نگران این بیانیه و دیدارهای مقامات دولت ملی لیبی از مصر و فرانسه هستند.

سی.ان.ان ترکیه گزارش داد که سفر اخیر آنکارا توسط فتحی باشاگا ، وزیر کشور لیبی به پاریس و قاهره ، و دیدار با مقامات دو کشور ، همچنین حاکی از توافق نامه امنیتی با شرکت های فرانسوی ، و سخنان و جایگاه رئیس شورای عالی خالد المشری لیبی است.

انتهای پیام / ل


دکمه بازگشت به بالا