مطالب عمومی

آمریکا: سیاست واشنگتن در مخالفت با سامانه اس-۴۰۰ ترکیه تغییر نکرده است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت وزیران خارجه ایالات متحده و ترکیه انتظار می رود طی چند روز آینده تماس تلفنی برقرار کنند ، اما تأکید کرد که سیاست های ایالات متحده مخالف تصمیم ترکیه برای خرید سیستم دفاع هوایی روسیه-اس -400 همچنان ثابت مانده است. ناتمام

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه به رویترز گفت: “ما امیدواریم که وزیر خارجه ایالات متحده آنتونی بلینکن و همتای ترکی وی مولود چاووشو تولو فرصت تماس داشته باشند.”

پرایس در پاسخ به این س ifال که آیا ایالات متحده در حال بررسی پیشنهاد جدید ترکیه برای از بین بردن نیاز به سیستم دفاع موشکی S-400 فعال است ، گفت: سیاست های واشنگتن یکسان است و تغییری نکرده است.

وی افزود: سامانه دفاع موشکی S-400 روسیه با تجهیزات ناتو سازگار نیست ، امنیت فناوری ناتو را تهدید می کند و با تعهد ترکیه به عنوان متحد ناتو مطابقت ندارد.

وزیر دفاع ترکیه خلوصی آکار روز سه شنبه گفت ترکیه پیشنهاد فعال كردن فقط بخشهایی از سیستم دفاع سیاه S-400 را هنگام گفتگو با ایالات متحده داده است.

پرایس نگفت که آیا واشنگتن این پیشنهاد را بررسی کرده است یا خیر ، اما اصرار داشت که سیاست ایالات متحده همان سیاست قبلی است و واشنگتن هنوز آنکارا را مجبور می کند که سیستم S-400 را حفظ نکند.

پرایس گفت: “ترکیه یکی از متحدان قدیمی و شناخته شده ناتو است.” ما ، مانند سایر متحدان ، تلاش می کنیم تا در اولویت مشترک با ترکیه همکاری کنیم. ما برای حل اختلاف با ترکیه در حال مذاکره هستیم.

واشنگتن ترکیه را بخاطر خرید سیستم دفاع موشکی S-400 روسی که هواپیماهای جنگنده F-35 ایالات متحده را تهدید می کند و با تجهیزات دفاعی ناتو سازگار نیست ، تحریم می کند. آنکارا این ادعا را تکذیب کرد. ترکیه اصرار دارد که سیستم دفاع موشکی S-400 مستقل از تجهیزات دفاعی ناتو است.

آخرین پیام

دکمه بازگشت به بالا