مطالب میجیک

آمادگی همکاری های مشترک ایران با کشور زیمبابوه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، نشست زنان ایرانی صبح امروز در دیدار با همسر رئیس جمهور زیمبابوه برگزار شد.

لیلا سادات زعفرانچی نماینده راهبردی امور زنان و خانواده در این نشست اظهار داشت: کشورها باید تلاش کنند تا در کشاورزی به خودکفایی برسند.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه اقتصاد و امنیت غذایی به ویژه پس از کرونا نیازمند خودکفایی هستیم. علاوه بر این، کشور باید در زمینه کشاورزی به ویژه تولید استراتژیک فعال باشد.

زعفرانچی با اشاره به اینکه زیمبابوه در حوزه کشاورزی توانمند است، بیان کرد: به نظر می رسد زیمبابوه از نظر امنیت غذایی، تغییرات اقلیمی و حتی بحث های بین المللی و تحریم های اقتصادی با شرایط فعلی متفاوت است.

معاون راهبردی رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران از همکاری و مشارکت اقتصادی در عرصه های مختلف با منافع اقتصادی استقبال می کنیم.

زعفرانچی با بیان اینکه بانوان ایرانی در زمینه تولیدات دانش بنیان در سطح بالایی قرار دارند، گفت: تعداد زیادی از بانوان ما دارای مدارج عالی هستند و در عرصه آکادمیک سرآمد هستند. ما می‌توانیم در این زمینه همکاری‌های اقتصادی مبتنی بر دانش را به عنوان یکی از حوزه‌های مهم، قابل تأمل و موفق هر دو کشور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: زیمبابوه با قدرت نسبی خود توانسته در حوزه امنیت غذایی به خوبی عمل کند

دکتر زعفرانچی تصریح کرد: زنان در عرصه های سیاسی و اقتصادی زیمبابوه توانسته اند سهم خوبی داشته باشند و به ویژه در شرایط پس از کرونا این حوزه بسیار ضروری است.

دکمه بازگشت به بالا