مطالب عمومی

آمادگی امسال نیروگاه‌های حرارتی بالاتر از استاندارد‌های جهانی است

معاون تولید شرکت برق حرارتی گفت: امسال آمادگی نیروگاه حرارتی ایران بالاتر از استاندارد جهانی است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری، ناصر اسکندری معاون تولید شرکت انرژی حرارتی در گفت و گوی تلویزیونی گفت: امسال نیروگاه های کشور آماده تامین برق مورد نیاز مشترکان هستند. با انجام بیش از 100000 مگاوات برنامه تعمیر و نگهداری در قالب 730 پروژه تعمیر و نگهداری.

وی با تاکید بر اینکه امسال آمادگی نیروگاه های ایران بالاتر از استانداردهای جهانی است، ادامه داد: میزان خروج اضطراری نیروگاه های کشورمان کمتر از دو درصد است و در این زمینه شرایط بهتری نسبت به استانداردهای جهانی داریم.

اسکندری تاکید کرد: با توجه به دماهای بالا و پایدار در کشورهای مختلف در این هفته، لازم است در همه زمینه ها اعم از تولید، انتقال، توزیع و مهمتر از همه در حوزه مصرف هوشمند باشیم تا بتوانیم بدون مشکل از وضعیت عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه مصرف برق در کشور نیاز به توجه جدی تری دارد، افزود: وزارت نیرو در این زمینه مشوق ها و برنامه آموزشی خوبی در نظر گرفته است و امیدواریم مشترکان به پایداری شبکه توجه بیشتری داشته باشند. و از تمامی طبقات با مصرف صحیح و بهینه انرژی بهره مند شوند و دارای منطقه مصرف برق باشند.

معاون تولید شرکت برق حرارتی گفت: نیروگاه های موجود در کشور از نظر راندمان و مصرف سوخت بسیار خوب هستند اما مصرف برق رو به افزایش است و این وضعیت دائما بر مصرف برق تاثیر می گذارد. در کشور به رقم بی سابقه 72 هزار مگاوات برسد.

اسکندری خاطرنشان کرد: افزایش دمای هوا به طور طبیعی باعث خطرناک شدن تجهیزات صنعت برق و افزایش حادثه شبکه می شود. در چنین شرایطی طبیعتا این میزان مصرف انرژی نیز تهدیدی برای تجهیزات صنعت برق خواهد بود. خوشبختانه در حال حاضر هیچ حادثه ای در شبکه برق رخ نداده و امیدواریم با کمک مشترکین بتوانیم پایداری شبکه برق کشور را در روزهای اوج مصرف حفظ کنیم.

دکمه بازگشت به بالا