آقای اسکوچیچ فوتبال فقط مردانه نیست!

آقای اسکوچیچ فوتبال فقط مردانه نیست!

پنجاه سال پیش از زمانی که زنان به طور رسمی وارد مستطیل سبز شده و فوتبال بازی می کردند ، اما هنوز کسانی هستند که آن را یک ورزش مردانه می دانند و همچنین خود فوتبالیست ها!

به گزارش میجیک ، “فوتبال یک ورزش مردانه است اما با حمایت رئیس فدراسیون و تلاش شما ثابت کردید که در مسیر درستی قرار دارید”. اینها سخنان عجیب دراگان اسکوچیچ ، سرمربی مرد ملی پوش فوتبال ایران است ، آن سخنرانی دیروز در اردوی تیم ملی و صحبت با کسانی که از این دیدگاه جنسیتی خسته شده بودند و به حدی رسید که هیچکس نپرسید او چیست. برای فوتبال؟ اما عجیب است که یک مربی فوتبال که با نکات زیر و خارج این رشته آشنا است چنین چیزی گفته و آن را میدان مردان نامیده است.

در طول تاریخ ، زنان در غلبه بر محدودیت ها و دستیابی به آنچه می دانند حقیقت دارد ، دچار مشکل شده اند. در ابتدا ، انگلستان ، پس از سالها ممنوعیت فوتبال به دلیل بی رحمی ، در سال 1863 قانونی را برای کاهش خشونت این ورزش وضع کرد تا مورد قبول زنان قرار گیرد.

برخی معتقدند که اولین بازی رسمی زنان در گلاسکو ، اسکاتلند در سال 1892 انجام شد ، اما شواهدی برای اثبات این امر وجود ندارد. در سال 1894 ، ناتی هانیبال ، فعال حقوق زنان ، اولین باشگاه زنان ، باشگاه فوتبال زنان انگلیسی را تأسیس کرد. اولین مسابقه ، که توسط منابع زیادی تأیید شده است ، در 23 مارس 1895 در لندن توسط باشگاه فوتبال زنان انگلیس انجام شد. در این مسابقه تیم های شمال و جنوب یکسان بودند و ضلع شمالی در حضور 10 هزار تماشاگر با نتیجه هفت بر یک به پیروزی رسید.

در سال 1902 ، اتحادیه فوتبال انگلیس زنان را از بازی فوتبال و بازی با تیم منع کرد و در سال 1921 به باشگاه اجازه نداد که ورزشگاه اختصاصی خود را برای فوتبال زنان تهیه کند.

جنگ جهانی اول نقش مهمی در توسعه فوتبال زنان ایفا کرد زیرا مردان در جنگ شرکت کردند و زنان اصلی ترین نیروی کار شدند. اکثر کارخانه های تحت مدیریت زنان دارای تیم های فوتبال هستند که قبلاً مردان در آن بازی می کردند و اکنون زنان به آن می پیوندند. موفق ترین تیم زنان در آن زمان دیک کارز برای پرستون انگلستان بود.

با وجود پیشرفت و موفقیت فوتبال زنان ، اتحادیه فوتبال انگلیس آن را به رسمیت نمی شناسد. از سوی دیگر ، فیفا به زنان اجازه بازی در استادیوم های رسمی فوتبال را نداد که تا سال 1971 ممنوع بود. پس از جام جهانی 1966 و توسعه گسترده فوتبال ، اتحادیه فوتبال انگلیس سرانجام تصمیم گرفت فوتبال زنان را به رسمیت بشناسد. در سال 1971 ، یوفا فوتبال زنان را به رسمیت شناخت.

از آن زمان ، کشورهایی مانند ایتالیا ، ایالات متحده و ژاپن یک لیگ حرفه ای ایجاد کرده اند ، فوتبال و زنان حرفه ای تر ظاهر می شوند ، در حال حاضر هشت جام جهانی برگزار می شود و زن المپیک را تجربه می کند.

تاریخ فوتبال زنان در ایران قبل از انقلاب آغاز شد. وقتی باشگاهی مانند تاج در فوتبال زنان شرکت می کند. از زمان انقلاب ، سیزدهمین دوره لیگ برتر امروز برگزار شد و تیم ملی در رده های مختلف در رویدادهای بین المللی شرکت کرده است. دیروز وقتی اسکوچیچ مقابل تیم ملی صحبت کرد ، گفت که آماده حضور در مقدماتی جام ملت های آسیا است.

فوتبال سالهاست که تبدیل به مرد یا زن شده است و در حال حاضر بازیکنان فوتبال زنان با مطالبات جدی تری مانند دریافت دستمزد مشابه مردان مواجه هستند. اگرچه زنان هنوز در ایران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و خبری از رسانه ها نیست ، اما بسیاری از مردم جهان زنان فوتبال را از طریق گیرنده یا حضور در ورزشگاه دنبال می کنند ، بنابراین در سال 2019 ، 60،000 مسابقه بین اتلتیکو مادرید و بارسلونا. و 739 نفر در ورزشگاه. در ایران شاهد حضور 5000 تماشاگر در دیدار تیم ملوان بوده ایم و این بدان معناست که فوتبال فقط مختص مردان نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا