اقتصادی

آغاز پلاک‌گذاری ملی خودروهای مناطق آزاد + شرایط

پلاک ملی خودروهای منطقه آزاد طبق شماره ملی توسط هیئت وزیران به دستگاه های ذیربط ابلاغ می شود و واردات به سرزمین اصلی برای خودروهایی که قبل از تردد در منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی مجاز هستند مجاز است. . اطلاعیه این آیین نامه

به گزارش میجیک، سال گذشته دولت منطقه 13 مصوبه ای در خصوص ثبت نام خودروهای منطقه آزاد با هدف واردات خودروهای خارجی در منطقه آزاد به بازار خودرو کشور ارائه کرده بود که محقق نشد و این مصوبه اجرایی نشد. زیرا کمیته اجرای مصوبه مجلس با این مصوبه مخالفت کرد و به این ترتیب تعداد خودروهای موجود در منطقه آزاد از دستور کار دولت خارج شد.

لازم به ذکر است سخنگوی دولت از حذف پلاک منطقه آزاد در آخرین روز فروردین ماه سال جاری خبر داد.

حالا پس از حدود 9 ماه پیش، امروز (سه شنبه 28 دی ماه) محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور از آزادسازی ثبت نام ملی خودرو در منطقه آزاد به وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت صنعت خبر داد. اقتصاد و دارایی و سازمان ملی استاندارد ایران. سازمان حفاظت محیط زیست، گمرک جمهوری اسلامی ایران، دبیرخانه شورای عالی منطقه آزاد تجاری و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از صدور مجوز ثبت ملی خودرو در منطقه آزاد خبر دادند. .

در متن اطلاعیه معاون اول رئیس جمهور آمده است:

«هیأت وزیران در جلسه 19/9/1402 با نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و بر اساس بند (ج) تبصره (7) . ) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کلیه کشورها، آیین نامه اجرایی بند به شرح زیر تصویب می شود:

آیین نامه اجرایی بند (3) تبصره (7) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کلیه کشورها.

ماده 1- وسایل نقلیه ای که تا زمان ابلاغ این آیین نامه مجاز به تردد در منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی هستند، مشمول پرداخت کلیه حقوق و بدهی و حقوق ورودی (اعم از حقوق گمرکی و مزایای بازرگانی مصوب) می باشند. از نظر فنی به سیستم سیمفا متصل هستند و مجاز به داشتن پلاک ملی و واردات به سرزمین اصلی طبق قوانین هستند.

خودروهای معاف از مجازات بند (1) تفاهم نامه مشترک شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و گمرک جمهوری اسلامی ایران 14002/10/1430 مورخ 10 خرداد 1400 مشمول مقررات این ماده نمی باشد.

ماده 2- مبنای تعیین قیمت خودرو و حقوق ورودی بر اساس تبصره (6) اصلاحیه ماده یک قانون نحوه محاسبه و وصول حقوق گمرکی، سود بازرگانی و مالیات انواع خودروها و جاده های وارداتی. ماشین آلات ساختمانی و ساخت و ساز داخلی و قطعات طبق ماده (12) قانون الحاقی ماده ای در قانون تنظیم صنعت خودرو مصوب 1402 وجود دارد.

ماده 3- ثبت پلاک ملی و واردات خودروهای موضوع این تصویب نامه به سرزمین اصلی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مشروط به تایید آلایندگی های ایمنی و خدمات پس از فروش از سازمان حفاظت محیط زیست و استاندارد ملی ایران و وزارت. از صنعت. , معدن و تجارت و موضوع ماده 10 ) قانون تنظیم کننده صنعت خودرو مانعی با ثبت سفارش یا ثبت آماری ندارد. ”

رونوشتی از این اطلاعیه به دفتر مقام معظم رهبری، دفتر رئیس جمهور، دفتر رئیس شورای اسلامی، دفتر رئیس کل دادگستری، معاونت اول رئیس جمهور، دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام. ، دبیرخانه ستاد کل نیروهای مسلح، دیوان محاسبات، دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کل کشور، معاونت حقوقی و نظارت شورای اسلامی، امور تدوین، اصلاح و انتشار قوانین و مقررات کلیه وزارتخانه ها، به سازمان ها و نهادهای دولتی، ریاست جمهوری، نهادهای انقلاب اسلامی، روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران، دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت و دفتر شورای دولت ابلاغ شده است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا