آغاز طرح ایجاد نظام شفاف فروشگاهی برای کنترل قیمت‌ها

آغاز طرح ایجاد نظام شفاف فروشگاهی برای کنترل قیمت‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت راه حل کنترل قیمت ها را ایجاد سامانه فروشگاهی شفاف عنوان کرد و گفت: این طرح آغاز شده و تا اواسط سال آینده می توانیم نظارت سیستمی بر بازار مانند خواربارفروشی، موبایل داشته باشیم. تلفن ها و همان تسلط بر بازار و معاملات

به گزارش میجیک، سید رضا فاطمی امین درباره عرضه خودرو به شرکت های تابعه بدون ضوابط اظهار کرد: ارائه خودرو خارج از مقررات به کارکنان هر شرکتی تخلف است. عرضه خودرو از طریق قرعه کشی و ثبت نام در سامانه یکپارچه انجام می شود و پرونده قبلی مربوط به تحویل خودرو هایما نیز عودت داده شده است.

وی درباره افزایش قیمت کالاها در آستانه عید سعید فطر نیز گفت: اکنون بازار ملتهب ارز کاهش یافته است که این کاهش در برخی کالاها دیده می شود. البته همه کاهش ها ناشی از کاهش نرخ ارز نیست و وضعیت در هفته جاری و هفته های آینده افزایش خواهد یافت.

فاطمی امین راه حل کنترل قیمت ها را ایجاد سامانه فروشگاهی شفاف عنوان کرد و گفت: این طرح آغاز شده و تا اواسط سال آینده می توانیم بازارهایی مانند خواربارفروشی، موبایل و بازارهای مشابه را به صورت سیستمی رصد کرده و بر معاملات تسلط داشته باشیم. . . در حال حاضر روش های نظارتی قدیمی است و بازرسان نظارت می کنند که آیا بعد از خروج بازرسان از واحد می توان تخلفات را تکرار کرد یا خیر. شما باید بتوانید شبکه تامین خود را به طور کامل نظارت کنید.

وزیر صامت با بیان اینکه ارز از شش جهت بر اقتصاد ما اثر می گذارد، گفت: این راه ها را شناسایی کرده و برای همه راه حلی طراحی کرده ایم. بیش از یک میلیون دلار واردات دارد، باید در داخل انجام شود و این کار هم اکنون آغاز شده است. ، اما طبیعتاً این کار زمان می برد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا