مطالب عمومی

آزادی ۴ عضو النهضه تونس پس از بازداشت به اتهام تلاش برای اعمال خشونت/قیس سعید: دیکتاتور نمی‌شوم

منابع دادگاه تونس اعلام کردند که چهار تن از اعضای جنبش النهضه روز جمعه پس از تحقیقات به اتهام “خشونت علیه پارلمان” در تظاهرات دوشنبه و سه شنبه آزاد شدند.

به گزارش میجیک ، به نقل از قدس العربی ، یک منبع در دادگاه اول تونس گفت که این چهار نماینده و دو نماینده پارلمان روز سه شنبه به قاضی تحقیق در قسمت غربی پایتخت ارجاع داده شدند.

پس از دریافت شکایت نیروهای امنیتی از چهار مرد به اتهام تلاش برای خشونت در روزهای دوشنبه و سه شنبه 26 ژوئن و 27 ژوئیه ، دستگیری و تحقیقات در حال انجام است.

این منبع گفت قاضی تحقیق چهار عضو النهضه را روز جمعه بدون جزئیات بیشتر آزاد کرد.

تا به امروز ، هیچ مقام تونسی و جنبش النهضه در این مورد اظهار نظری نکرده اند.

پیش از این ، خبرگزاری رسمی تونس گزارش داده بود که یک دادگاه روز جمعه علیه چهار تن از اعضای حزب النهضه ، از جمله محافظ راشد الغنوچی ، سخنگوی پارلمان تونس ، به اتهام تلاش برای اعمال زور علیه پارلمان تحقیقاتی را آغاز کرد.

در همین حال ، قیس سعید ، رئیس جمهور تونس روز جمعه تأکید کرد که پس از اقدامات اخیر چند مقام ارشد ، از جمله نخست وزیر ، به دلیل عدم مدیریت بحران کرونا ، “دیکتاتور” نخواهد بود.

وی در دیدار با برخی از رسانه های آمریکایی گفت:

سعید متقاعد شده است که اقدام برای برکناری نخست وزیر و تعلیق پارلمان در قانون اساسی تونس گنجانده شده است.

وی گفت: “من درباره قانون اساسی اطلاعات زیادی دارم ، به آن احترام می گذارم و آن را مطالعه می کنم ، و بعد از همه اینها ، همانطور که برخی ادعا کرده اند ، من دیکتاتور نخواهم بود.”

پیش از این ، وزارت خارجه آمریکا از رئیس جمهور تونس خواسته بود تا اقدامات اضطراری انجام دهد و پارلمان را تعلیق کند.

این وزارتخانه در بیانیه ای گفت: “ما از نزدیک وضعیت تونس را زیر نظر داریم و از رئیس جمهور قیس سعید می خواهیم که یک نقشه راه روشن ایجاد کند.”

بعد از ظهر یکشنبه ، سعید پس از دیدار اضطراری با رهبران نظامی و امنیتی برکناری هشام المشیشی نخست وزیر را اعلام کرد. وی همچنین تعلیق 30 روزه پارلمان تونس و مصونیت نمایندگان پارلمان را لغو کرد. گفته می شود که این اقدام با وضعیت اضطراری ملی مطابقت دارد ، اما منتقدان آن را “کودتا” می نامند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا