آزادپور: بی‌مهری دیدم، عطای ووشو را به لقایش بخشیدم

آزادپور: بی‌مهری دیدم، عطای ووشو را به لقایش بخشیدم

اولین دارنده مدال طلای ورزشی ایران در تاریخ بازی های آسیایی از پیوستن خود به انجمن مویته ای خبر داد.

خدیجه آزادپور در گفت وگو با میجیک ، درباره تصمیم خود برای ترک ووشو و پیوستن به هنرهای رزمی مویتهای اظهار داشت: موقعیت مهم موی تای در مجامع بین المللی ورزش از جمله کمیته بین المللی المپیک و مهمتر از همه مدیریت درست و دلسوزانه کشور در آن تصمیم گرفتم قوانین انجمن موی تای را بپذیرم و به یک خانواده بزرگ در این زمینه بپیوندم.

او گفت: “من خیلی دوست دارم پس از سالها به خانه برگردم.” من مدتها پیش سابقه موی تای و کیک بوکسینگ داشتم و با این ورزش بیگانه نیستم. من سومین مدرک مربیگری موی تای خود را در سال 1989 گرفتم و همچنین دارای کیک بوکسینگ درجه 5 هستم. من قبلاً با تجربه ترین بازیکن فنی ایران در کیک بوکسینگ بودم و حتی عضو تیم ملی کیک بوکسینگ واکو بودم. علاوه بر این ، من تکواندو ، کاراته و کونگ فو را تمرین کرده ام.

وی درباره دلیل کناره گیری از ووشو گفت: در این زمینه سقف رویاهای من پر شده است زیرا من تمام احترام را از ورزشکار زن رویاهایم می گیرم. در حقیقت ، با کسب مدال هایی که در این زمینه کسب کردم ، دیدگاهم را در مورد ورزش زنان تغییر دادم و راه را برای آینده هموار کردم ، اما متأسفانه ووشو را دوست نداشتم و هرگز به حقوق واقعی خود نرسیدم. بنابراین تصمیم گرفتم فعالیت های ووشوی خود را به رقبای خود بدهم.

اولین دارنده مدال طلای ورزشی ایران در بازی های آسیایی تاکید کرد: خوشحالم که مسئولان انجمن موی تای به من اعتماد کردند و از من حمایت کردند. به امید خدا ، من می توانم در کنار خانواده بزرگ موی تای خود ، سهم کوچکی در توسعه و پیشرفت این ورزش برنده مدال داشته باشم.

آزادپور در پایان خاطرنشان کرد: “من متقاعد شده ام که حقوق موی تای ایران موقعیتی بزرگتر از آن چیزی است که اکنون می بینیم و امیدوارم با تلاش های بی رویه مدیریت انجمن ، به زودی شاهد تشکیل فدراسیون مستقل موی تای باشیم. قهرمانان کشورمان را با انگیزه و انگیزه مضاعف تشویق کنید. “بنابراین در یک عرصه مهم جهانی و بین المللی. من به آینده خوشبین هستم و آینده روشنی را برای موی تای ایرانی و ورزشکارانش تصور می کنم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا