مطالب میجیک

آخرین آمار زنان دانشجو و عضو هیات علمی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، منصور غلامی در جشنواره علم و زن سه بار که امروز پنجم دی ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد ، اظهار داشت: ما در کشوری زندگی می کنیم که از لحاظ تاریخی و فرهنگی با درج اسلامی و پس از اسلام است. در اسلام ، زنان از جایگاه ویژه ای برخوردارند.

وزیر علوم با تأکید بر اینکه هرگز زمان تاریکی برای برخورد با زنان نداشته ایم ، افزود: آنچه اتفاق می افتد احترام و عزت زنان است و جایگاه خواهران و برادران ما بسیار فرهنگی و اجتماعی است.

غلامی تکرار می کند: جهان انفجار علم و علم به عنوان پایه توسعه و توانمند سازی است. علم به معنای علم و ایجادکنندگان اقتدار و توانایی هایی است که امروزه در همه جوامع وجود دارد. طبیعتاً در این زمینه ، جمعیت هر کشوری این ظرفیت را دارد که حداکثر سهم را در این علم داشته باشد.

وی گفت: گاهی اوقات ما نقش برخی از زنان را نادیده می گیریم ، مانند نقش زنان در خانواده و تربیت فرزندان و زنان به طور کلی در منطقه در مقایسه با مردان.

وزیر علوم ضمن تأکید بر اینکه در کشورمان در زمینه علم و فناوری ظرفیت خوبی برای بانوان ایجاد کرده ایم ، گفت: 50 درصد دانشجویان ما زن هستند و البته در برخی زمینه ها این ظرفیت متفاوت است. ما چندین گرایش داریم که 90٪ آنها خانم هستند.

غلامی افزود: طبق آخرین آمار 33 درصد اعضای هیئت علمی زن هستند و طی 7 سال گذشته به طور متوسط ​​29 درصد اعضای هیأت علمی جذب شده را زنان تشکیل می دهند. این آمار نشان می دهد که جنبش فزاینده ای برای حضور زنان در موقعیت های علمی و فناوری و همچنین پیشروی به سمت بلوغ در حال انجام است.

وی افزود: اعتماد به نفس ، دقت در انجام کارها و اثربخشی مدیریت زنان بیشتر از مردان است. زنان به طور کلی کار خود را از نظر تأثیرگذاری سخت کوشانه انجام می دهند.

وزیر علوم ادامه می دهد: بزرگداشت مرحوم مریم میرزخانی گامی بهتر در جهت تکریم شخصیتی است که بیش از گذشته مشهور بوده است. باشد که مردم ما مملو از مادرانی باشیم که با کوشش و نفوذ ، ایثارگر و دخترش که افتخار می کنند ، و ما به داشتن چنین شخصی افتخار خواهیم کرد.

دکمه بازگشت به بالا