۹۸ درصد شهرها و ۸۵ درصد روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردارند

میجیک/ خراسان رضوی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: اکنون بیش از 98 درصد شهرها و 85 درصد روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار هستند و این از برکت انقلاب است.

مجید چگانی روز جمعه 11 تیرماه در مراسم افتتاح رسمی خط لوله گاز از دیزباد به تربت حیدریه اظهار داشت: امروز همه صنایع و بخشهای مختلف اعم از تجاری، خانگی و … دارای نعمت گاز هستند و این عظیم است. وظیفه.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از 98 درصد شهرها و 85 درصد روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار هستند و این از برکت انقلاب است، تصریح کرد: شبکه گاز روستایی و شهری ما بیش از 426 هزار کیلومتر و به دلیل گاز است. بیش از 90 ایستگاه تقویت فشار و 21 پالایشگاه گاز فعال در دست جناب محترم تولید شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه بیش از 30 هزار صنعت در کشور به گاز وابسته هستند و تمام نیروگاه های کشور از نعمت گاز استفاده می کنند، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 30 هزار صنعت در کشور به گاز وابسته هستند.

وی گفت: همه همکاران من در تمام مناطق کشور شبانه روز تلاش می کنند تا در پایداری گاز مشکلی ایجاد نشود و گاز منطقه قطع نشود، زیرا قطع گاز منطقه عواقب زیادی به ویژه پیامدهای اقتصادی برای مردم خواهد داشت. کشور.”

تقویت شبکه در شمال شرق کشور یکی از راهکارهای وزارت نفت است.

چگانی با بیان اینکه یکی از راهبردهای وزارت نفت تقویت شبکه شمال شرق کشور است، خاطرنشان کرد: اگرچه شبکه شمال شرق کشور آنطور که انتظار می رفت تقویت نشده است، اما با این اقدامات و پروژه ها که در دستور کار است به تدریج مورد بهره برداری قرار می گیرد مشکل حل شده است.

وی آغاز بهره برداری از خط انتقال گاز دشتک – نهبندان به طول 176 کیلومتر با اعتباری حدود 3700 میلیارد تومان را از مهمترین پروژه ها عنوان کرد و گفت: خط لوله یازدهم سراسری که از عسلویه شروع و تا سرخس ادامه دارد در دستور کار قرار دارد. .

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: اجرای این پروژه علاوه بر تسریع مبادلات تجاری با همسایگان، ظرفیت جدیدی را برای ما ایجاد می کند و همچنین قدرت مانور ما را در شبکه افزایش می دهد.

98 درصد شهرها و 85 درصد روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار هستند

پروژه خط انتقال گاز تربت جام به صالح آباد قبل از زمستان تکمیل شود

وی همچنین با بیان اینکه پروژه خط انتقال گاز از تربت جام به صالح آباد را تا قبل از آبان ماه سال جاری به اتمام می رسانیم، گفت: یکی از نقاطی که سال گذشته به دلیل محدودیت های زیرساختی با افت فشار مواجه شد، خط لوله تربت جام است. قبل از زمستان عملیاتی شود.

چگانی همچنین اضافه کرد: یکی از شعارهای مهم دولت سیزدهم مردم، بحث عدالت متمرکز از ابتدا بوده، از اولین روز ریاست جمهوری خود در صدد تحقق عدالت متمرکز بوده و به همین دلیل است. تلاش اصلی شرکت ملی گاز در منطقه کم بوده است

وی بیان کرد: اگرچه یکی از شعارها و شعارهای اصلی انقلاب رسیدگی به مردم و آوارگان است اما خوب نیست بعد از 44 سال هنوز منطقه ما کم است، حداقل شرم آور است. برای شرکت ملی گاز در مناطقی که کمتر امکان استفاده از خدمات را دارند

معاون وزیر نفت افزود: تلاش دولت مردمی این است که هر چه سریعتر به مناطقی که وقت ندارند خدمات رسانی شود و نواقص ایجاد شده برطرف شود.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران یکی از مهمترین مشکلات را عدم تعادل گازی دانست که همه ما از آن رنج می بریم و گفت: انفعال دولت گذشته این عدم تعادل را افزایش داد.

وی تاکید کرد: با توجه به تولید بسیار بالایی که داریم، یکی از سیاست ها، راهبردها و وظایفی که شورای اسلامی برای بهینه سازی مصرف انرژی بر عهده اداره نفت گذاشته است.

عرضه روزانه گاز 300 میلیون متر مکعب است

چگانی با اشاره به اینکه فصل گذشته بیش از 850 میلیون متر مکعب گاز وارد شبکه شده که در دنیا بی نظیر است، مصرف گاز را بیش از حد استاندارد اعلام کرد و گفت: بهینه سازی مصرف انرژی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی از دستور کار طرح ذخیره سازی روزمینی خبر داد و گفت: در این راستا تفاهم نامه ای بین استاندار خراسان رضوی و معاونت مهندسی وزارت نفت امضا شده و در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: با توجه به عدم تعادل این گاز که حداقل 300 میلیون مترمکعب در روز است، به منظور جلوگیری از بروز مشکل در صنعت در زمان اوج سرما، روزانه ذخیره سازی معادن باید به روش های متداول در دنیا در شهرهای صنعتی و در صنایع انرژی بر انجام شود تا در مواقعی که محدودیت گاز وجود دارد و تولید صنعتی کاهش نیابد از آنها استفاده شود.

وی با بیان اینکه اولویت ما گازرسانی به شهرها و روستاها و سپس نیروگاه ها و صنعت است، گفت: ذخیره سازی روزمین در دستور کار است و استان خراسان باید در کنار صنعت انرژی به ساخت این ذخیره سازی کمک کند.

خط انتقال گاز دیزباد به تربت حیدریه به طول 65 کیلومتر و به ارزش 9.6 میلیون یورو امروز با حضور معاون وزیر نفت، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استانی و نمایندگان مردم به بهره برداری رسید. بخشداری تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در شورای اسلامی شهر.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا