۹۷ درصد نیاز کاتالیست کشور در داخل تامین می‌شود

کاتالیست

میجیک/ خراسان رضوی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: 97 درصد کاتالیست مورد نیاز کشور توسط تولیدکنندگان داخلی و شرکت های دانش بنیان تامین می شود.

مرتضی شهمیرزایی امروز (جمعه 20 بهمن ماه) در حاشیه بازدید از رویداد ملی نراسی کماجوان که در محل دائمی نمایشگاه های آستان قدس رضوی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه نراسی کماجوان با راهنمایی و ابتکار دولت و علما برگزار می شود. مرکز ارتباطات از نظر اثربخشی در بین مردم قم و مشهد به خوبی برگزار شد. این نمایشگاه روایت کاملی از پیشرفت وزارتخانه ها و ادارات مختلف دولتی است.

وی ادامه داد: صنعت نفت یکی از صنایعی بود که مشاوران قبل از انقلاب آن را کنترل می کردند و هیچ شناختی در این باره نداشتند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: ایران قبل از انقلاب اسلامی وابستگی زیادی به سایر کشورها در صنعت نفت و پتروشیمی داشت.

شاه میرزایی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی به هیچ وجه به تولیدکنندگان ایرانی اجازه ساخت و ساز در داخل داده نمی شد و به شدت به بخش تعمیرات وابسته بودیم، گفت: در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شاهد خودکفایی 100 درصدی بودیم. در طراحی و ساخت مجتمع های صنعتی و پتروشیمی در اکتشاف، زلزله نگاری، حفاری و خطوط جریان گاز و نفت هستیم.

وی با اشاره به خودکفایی صنعت پتروشیمی ایران در بسیاری از بخش‌ها، گفت: ایران اکنون در سطح صادرکننده فناوری کاتالیست است که قبلاً در انحصار کشورهای غربی بود. 97 درصد کاتالیست مورد نیاز کشور توسط تولیدکنندگان داخلی و شرکت های دانش بنیان تامین می شود. همچنین به دنبال داخلی سازی 100 درصدی تولید پتروشیمی در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا