۶ نکته برای داشتن بهترین خواب در سفر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری آنلاین، خرید بلیط هواپیما یا رزرو تور می تواند آغاز گامی در راهی باشد که دنیایی از اتفاقات جدید، مناظر زیبا، غذاهای متنوع و … را به روی شما می گشاید. اما بدون شک مواردی در این بین وجود دارد که در صورت عدم توجه می توانید از شیرینی این تجربه دلپذیر برای خود بکاهید. به عنوان مثال، شاید هیچ چیز نمی تواند برنامه خواب روزانه شما را مانند سفر به یک مکان ناشناخته تغییر دهد. چه برای کار و چه برای تفریح ​​سفر کنید، مطمئناً نمی خواهید زمان شیرین سفر شما به دلیل مشکلات و سردرگمی های مرتبط با خواب خراب شود. پس با ما همراه باشید تا بهترین نکات را در مورد نحوه خوابیدن در سفر و داشتن یک سفر عالی با آرامش یاد بگیرید.

1. تنظیم خواب خود را قبل از سفر شروع کنید

معمولاً حداقل یک روز طول می کشد تا با ساعت خواب بدن در هر منطقه زمانی تنظیم شود. بنابراین اگر قصد سفر دارید و خرید بلیط هواپیما برای این کار آماده باشید. در سفر می توانید کنترل خواب خود را به دست بگیرید. فرض کنید موقعیت زمانی در مکانی که می خواهید بروید این است که سه ساعت زودتر یا سه ساعت دیرتر بخوابید. در این صورت کافی است سه روز قبل از سفر به تدریج این عادت را تغییر دهید و سعی کنید روز اول یک ساعت زودتر یا دیرتر، روز دوم دو ساعت و در روز سوم سه ساعت دیرتر از خواب بیدار شوید. خواب این کار شما را برای روز چهارم آماده می کند و اختلالات خواب در طول سفر باعث ایجاد اختلال در خلق و خو و سردرگمی شما نمی شود.

2. ساعت خود را روی زمان محلی تنظیم کنید

فرقی نمی کند از ساعت برای ردیابی زمان استفاده می کنید یا تلفن همراه و غیره. مهم است که به محض سوار شدن به هواپیما و قبل از رسیدن به مقصد، ساعت خود را روی زمان محلی مقصد خود تنظیم کنید. این ممکن است ساده به نظر برسد، اما روانی است اثر بسیار خوب است و آمادگی ذهنی اولیه برای دریافت تغییرات زمان را در شما ایجاد می کند.

3. از نور خورشید کمک بگیرید

چیزی که بسیاری از مردم نادیده می گیرند این است که نور خورشید یک ابزار کالیبراسیون طبیعی برای تنظیم خواب است. نور به مغز ما می گوید که چه زمانی بیدار شود و چه زمانی بخوابد. بنابراین، اگر هنگام پیاده شدن از هواپیما، دنیای اطراف شما بیدار است، سعی کنید تا جایی که ممکن است زیر نور خورشید بمانید. در شهر قدم بزنید، بیرون غذا بخورید و از اتاق‌های تاریک دوری کنید. این ممکن است برای کسانی که تازه وارد شده اند و خواب آلود هستند کمی سخت باشد، اما مطمئن باشید که این راه حل موثر است و به سرعت ساعت خواب بدن شما را با منطقه زمانی مکان جدیدتان تنظیم می کند.

6 نکته برای بهترین خواب در سفر

4. از خوردن غذاهای چرب در شب خودداری کنید

بعد از یک سفر طولانی، هیچ چیز بهتر از یک وعده غذایی پر کربوهیدرات نیست. اما متاسفانه اگر می خواهید بهتر بخوابید باید خود را کنترل کنید و از خوردن این غذا بخصوص در شب اول سفر خودداری کنید. دلایل مختلفی برای این وجود دارد: اول اینکه خوردن غذاهای سنگین اغلب شما را خسته می کند و اگر خیلی زود به رختخواب بروید، اثرات تغییر منطقه زمانی می تواند بدتر شود. علاوه بر این، غذاهای پرچرب کیفیت خواب را کاهش داده و باعث مشکلات خواب می شوند. سوزش سر دل، معده درد و مشکلات گوارشی از دیگر مواردی هستند که می توانند خواب خوب شبانه را مختل کنند.

5. بالش خود را بیاورید

چیزی به نام “اثر شب اول” وجود دارد که دانشمندان سال ها پیش کشف کردند به این معنا که. طبق این فرضیه، اولین شب خوابی که افراد در مکانی جدید تجربه می کنند، خواب باکیفیتی نیست. در واقع وقتی در یک محیط جدید هستیم، مغز به راحتی نمی میرد. این مشکل احتمالاً به خصوصیات بیولوژیکی طبیعی انسان در گذشته برمی گردد که باید همیشه آماده حملات درنده در مکان های جدید باشد. برای حل این مشکل کافیست از چند ترفند استفاده کنید تا اتاق هتلتان را شبیه اتاق خواب خودتان کنید. همراه داشتن بالش یا پتو یکی از ترفندهایی است که باعث می شود در طول سفر خواب آرام و باکیفیتی را تجربه کنید.

6 نکته برای بهترین خواب در سفر

6. در مواقع نیاز از ملاتونین کمک بخواهید

اگر هنوز در طول سفر نمی توانید آرام بخوابید، حتی اگر تمام موارد ذکر شده در بالا را رعایت کنید، می توانید قرص مصرف کنید. ملاتونین برای حل مشکل خود کمک بگیرید. طبق تعریف، ملاتونین هورمونی است که نیاز به استراحت را تحریک می کند و ما را خسته و خواب آلود می کند. این قرص می تواند تاثیر تغییر منطقه زمانی را بر روی شما تا حد زیادی خنثی کند. اما به یاد داشته باشید، زیاده روی نکنید زیرا می تواند ریتم طبیعی بدن شما را در طولانی مدت تغییر دهد.

اخرین حرف

خواب ممکن است آخرین چیزی باشد که هنگام برنامه ریزی سفر به ذهنتان می رسد. اما این مشکل به ظاهر ساده می تواند کل تعطیلات شما را خراب کند. با این حال، رعایت برخی از نکات ذکر شده در بالا می تواند شما را برای مقابله با اثرات تغییرات زمان بر کیفیت خواب خود آماده کند. به یاد داشته باشید که کل جهان بر اساس منابع مختلف انرژی توسعه می یابد، بنابراین به طور جدی استراحت کنید تا زمان تعطیلات شما به خوابیدن در اتاق هتل سپری نشود.

این مطلب یک آگهی است و خبرگزاری آنلاین در مورد محتوای آن نظری ندارد.

دکمه بازگشت به بالا