۶۰۰ مرکز آموزشی و پژوهشی در قم فعالیت دارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

آموزشی

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین شریفی شامگاه سه شنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان قم که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: استان قم دارای ممتازی است. ظرفیت تحقیق و مانند هیچ شهر دیگری در کشور، قم فاقد مراکز آموزشی و پژوهشی است.

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 600 پژوهشگاه، دانشگاه و مرکز آموزش عالی در استان قم فعالیت می کنند، افزود: بیشترین تولیدات در حوزه علوم انسانی و اسلامی در شهر قم صورت می گیرد که پیش بینی می شود. در عرصه بین المللی و همچنین سایر فعالیت ها .

رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه بستر لازم برای تبدیل شدن ایران به یک مرجع علمی در عرصه بین المللی در حوزه علوم انسانی و اسلامی وجود دارد، گفت: وزارت علوم ساختار و سخت افزار لازم را برای تحقق این امر فراهم کرده است.

وی ادامه داد: رسیدن به مقام علمی در دنیا مستلزم ورود به فهرست نشریاتی است که حرفی برای گفتن دارند.

حجت الاسلام شریفی افزود: جهاد مرجعیت علمی زبان فارسی در حوزه پژوهش از سیزدهمین دوره سلطنت آغاز شده است و امروز یکی از نشریات نمایه شده به زبان فارسی در پایگاه بین المللی مرتبط با دانشگاه قم است. و 2 نشریه دیگر نیز برنده این جایزه شده است

وی گفت: کسب مرجعیت علمی منافاتی با انجام طرح های تحقیقاتی برای حل مشکلات داخلی کشور ندارد چرا که برخی مشکلات برای همه در داخل و خارج از کشور مهم است.

رئیس دانشگاه قم افزود: حل مشکلات کنونی و آینده کشور از طریق پژوهش منافاتی با دستیابی به مرجعیت علمی که دو هدف پژوهش است، ندارد و در دو دهه گذشته کارهای بسیار عالی و چشمگیری در حوزه پژوهش انجام شده است. کشور.

دکمه بازگشت به بالا