۴ میلیون نفر در کشور آموزش فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند

میجیک/لرستان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ۲ سال گذشته چهار میلیون نفر در کشور به صورت دوره ای آموزش فنی و حرفه ای دیده اند.

سید صولت مرتضوی امروز (22 بهمن) در حاشیه افتتاحیه مرکز فنی و حرفه ای بانوان شهرستان ازنا در جمع خبرنگاران گفت: از حضور حماسی مردم رشید و مردم شریف ایران در 31 اسفندماه قدردانی می کنیم. “

وی گفت: لرستان دارای مزیت های بسیار خوبی از جمله کشاورزی، صنعت گردشگری، صنایع دستی و معدنی صنعتی و ذخایر نفت و فلز است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای اینکه نرخ بیکاری لرستان به میانگین کشوری برسد چند کار باید انجام شود که یکی از آنها ایجاد آموزش های مناسب برای اشتغال است.

مرتضوی بیان کرد: در سازمان های فنی و حرفه ای، دانشگاه ها و مراکز آموزشی و هنرستان های فنی و حرفه ای، گرایش به سمت نظم محوری یعنی آنچه بازار می پسندد و بازار محور است.

وزیر کار ادامه داد: ایجاد زیرساخت ها و توسعه شهرهای صنعتی در دستور کار دولت است و زیرساخت های خوبی برای صنایع سنگین و نیمه سنگین در کشورهای مختلف وجود دارد.

مرتضوی بیان کرد: در حوزه آموزش و زیرساخت های اشتغال کمبود منابع نداریم و تقریباً 150 هزار میلیارد تومان در قالب تبصره 18 قانون بودجه عناوین مختلف لحاظ شده است. پیگیری نیاز به صرف این اعتبار برای کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل که تعداد زیادی کارگاه در لرستان را شامل می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پیش بینی واقعی من این است که در دو تا سه سال آینده به استانداردهای جهانی در اشتغال در کشور خواهیم رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا