۴۶ درصد دانشجویان دکتری و ۲۷ درصد اعضای هیات علمی زنان‌اند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، بابک نگهداری در اولین دوره آموزشی زنان و حکومت داری اظهار داشت: یکی از شاخص های پیشرفت در جامعه مدیریت زنان است و این موضوع گام مهمی در منشاء تحول است.

وی به جایگاه زنان در کشور اشاره کرد و افزود: بیش از 46 درصد دانشجویان دکتری و 27 درصد اعضای هیئت علمی را زنان تشکیل می دهند. 2300 نفر از اعضای هیئت مدیره شرکت ها زن هستند و 482 کرسی مدیریت شهری در اختیار زنان است، 8 شهردار زن داریم و 25 درصد پست های دولتی را زنان داریم، همچنین 16 نماینده زن در مجلس و 1121 قاضی زن داریم.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: نظام حکومتی در حال تغییر است و دولت به سمت قدرت نرم پیش می رود.

نگهداری خاطر ادامه می دهد: هرگونه تلاش برای هموارسازی حضور زنان در عرصه های حاکمیتی به نوعی احقاق حقوق آنان تلقی می شود. زنان نقش بیشتری نسبت به مردان در توسعه و پیشرفت تعلیم و تربیت انسانی دارند. وقتی نتوانیم زنان را در عرصه مدیریت و حکمرانی وارد کنیم، دیدگاه زنان در سیاست گذاری و برنامه ریزی با خلأ جدی مواجه خواهد شد. مدیریت زنان یکی از فرصت های تحول آفرین در گام دوم انقلاب است.

وی افزود: در سازمان ما سقف شیشه ای وجود دارد که مانع از رسیدن زنان به پست های مدیریتی ارشد می شود.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس هشدار داد: تعارضات گفتمانی نیز وجود دارد به این معنا که این باور که زنان باید در عرصه حکومت حضور موثر داشته باشند حل نشده است. به نظر من، تعارض با رفت و برگشت بین ذهن و میدان حل می شود.

نهداری با بیان اینکه سرمایه اصلی هر کشور برای تحول و تحرک، غرور ملی و خیر است، گفت: رزمندگان ایرانی امروز بر این تمرکز دارند که این دو سرمایه بزرگ را از نسل جوان بگیرند و با تخریب عملکرد ما در گذشته، غرور ملی را از بین ببرند. . با ناامید نشان دادن ایران به آینده، ما را از آرمان های ملی خود نابود و بیگانه کند.

من باید بگویم؛ اولین دوره آموزشی زنان و حکومت داری امروز توسط کمیسیون ملی یونسکو ایران در تالار شیخ فضل الله نوری شورای اسلامی با هدف آموزش، شبکه سازی و کسب تجربیات ویژه در حوزه حکومت داری با محوریت نقش زنان با حضور تنی چند از نمایندگان مجلس، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، بابک نگهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، علی اکبر متکن دبیر کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا