۱۰ سال بدون امکانات، بدون اسپانسر و با امید و افتخار به نام یزد رکورد می‌زنم

میجیک/ یزد امروزه صدای ورزش یزد بیش از ماه ها به گوش می رسد. اما با شنیدن اخباری از ورزش های گروهی و به خصوص فوتبال، صدای قهرمانانی که با کمترین امکانات و بدون حمایت مالی تمرینات خود را در شهرهای دیگر دنبال می کنند و با نام یزد رکورد می زنند، شنیده نمی شود یا کمتر شنیده می شود.

دو و میدانی جایگاه ویژه ای در ورزش دارد و چون پایه و اساس بسیاری از رشته های ورزشی است به عنوان مادر ورزش شناخته می شود. اگرچه در استان یزد دو و میدانی به ویژه در رده بانوان مسئولیت خود را نگرفته و زیر مجموعه برخی از رشته های ورزشی قرار دارد، اما خوشبختانه این رشته تقاضایی در بین بانوان دارد و باعث پیشرفت دو و میدانی بانوان در استان شده است. درباره یزد در سطح ملی و حتی بین المللی صحبت های زیادی شده است. و درخواست کرد برای ادامه زندگی و کسب سرافرازی بیش از پیش مورد توجه و حمایت مسئولین قرار گیرد.

«ساناز امیری پور» ملی پوش تیم دو و میدانی ایران و رکورددار 100 متر نوجوانان، رکوردار 200 متر باشگاهی نوجوانان و رکورددار چهار درصد امدادی ایران در گفت وگو با میجیک درباره کشور. دوومیدانی استان در بخش بانوان گفت: جدی ترین مشکلی که در استان داریم کمبود حامی است، با توجه به اینکه یزد پر از معادن و صنایع بزرگ از ایران است اما ما به شخصه حامی نداریم. نزدیک به 10 سال است که در ورزش حرفه ای کار کرده ام و مدال های مختلف کشوری و بین المللی را برای ورزش استانی آورده ام اما تا امروز اسپانسر ندارم و تمام هزینه های تمرینی ام را از جیب خودم می پردازم.

فیلم این مصاحبه را در «اینجا» ببینید.

– در فیلم های خنده دار از وضعیت فعلی انتقاد می کنید. داستان ویدیو چیست؟

بله، در یک ویدئوی طنز با تعدادی از دوستانمان از عدم حمایت و همچنین عدم حمایت مسئولین گلایه و انتقاد کرده ایم که بسیاری از آنها در فضای مجازی استان بازنشر شد اما پس از انتشار این ویدئو . ، از نظر حمایت اتفاق خاصی نیفتاد، حتی توهین های زیادی به عده ای که در این ویدیو بودند زده شد و به شما گفتند که شما یزدی نیستید و چرا لهجه یزدی ندارید. من در استان یزد به دنیا آمدم و در این استان بزرگ شدم و همیشه یزدی بوده ام و این کار را خواهم کرد.

در تمام مسابقات با نام یزد شرکت کردم و با اینکه اسپانسر این استان نداشتم. اما همیشه سعی می کنم نام یزد را در دو و میدانی کشور پر رنگ کنم.

– در تهران تمرین می کنید اما به نام یزد در مسابقات شرکت می کنید؟

بله، این درست است. در تهران تمرین کردیم و با نام یزد در مسابقات شرکت کردیم. من نمی خواهم جرات کسی را داشته باشم، اما واقعیت این است که ما مربی متخصص با دانش روز در استان نداریم. به هر حال رشته دو و میدانی رشته های زیادی دارد، هر رشته ای مربیان خاص خود را دارد، اما در یزد مربی خاصی برای رشته های مختلف نداریم، بنابراین تصمیم گرفتم به هدف ورزش و همچنین پیشرفت نزدیک شوم. تهران را دنبال کنید.

همچنین تمام هزینه های آموزشی در تهران اعم از هزینه های رفت و آمد، تمرین، استراحت و غذا را پرداخت کردم.

– فراز و نشیب های زیادی را تحمل می کنید. آیا به مهاجرت از یزد فکر کرده اید؟

قبلاً هرگز به آن موضوع فکر نکرده بودم. با وجود اینکه گاهی این موضوع به ذهنم می رسد، هیچ وقت به آن فکر نمی کنم.

من همیشه و همه جا به یزدی بودنم افتخار می کنم، حتی گاهی که برای مسابقات به استان های مختلف سفر می کنم، دوست دارم سریع به استان برگردم، هرچند در استان های دیگر مانند تهران امکانات تمرینی زیادی برای میادین ورزشی ما وجود دارد. اما من همیشه دوست داشتم در یزد بمانم.

– اشاره کردید اگر فوتبال میجیک لیگ برتی شود، جایی برای تمرین نخواهید داشت!؟

متأسفانه یاز دی فقط پیست ورزشگاه شهید نصیری را دارد که در آن تمرین می کنیم و در صورت صعود تیم فوتبال استان به لیگ برتر می تواند به دلیل فشرده شدن زمان تمرین و تداخل تمرینات ورزشی باشد. زمان با تیم فوتبال و مسابقات این تیم ممکن است نتواند تمرینات ما را پیگیری کند.

– وضعیت ورزش یزد را چگونه ارزیابی می کنید؟

خوشبختانه ورزش استان به ویژه در حوزه ورزش بانوان پیشرفت زیادی داشته است، اما باید امیدوارتر بود که وضعیت بهتر شود، تک نفره حمایت مالی نمی شود که اگر این مشکل برای برخی از قهرمانان ورزشی انفرادی حل شود، این مشکل وجود دارد. قطعا سورپرایز

– وضعیت زیرساخت های ورزش استان چگونه است؟

اگر بخواهم به زیرساخت های ورزش استان از 0 تا 20 امتیاز بدهم، نمی توانم بیش از 10 بدهم. برخلاف سایر استان های همجوار که زیرساخت های خوبی برای دو و میدانی دارند، اما در یزد تنها یک پیست بی کیفیت وجود دارد.

– وضعیت ورزش بانوان استان چگونه است؟

الحمدلله ورزش بانوان در این کشور اهمیت بیشتری دارد زیرا ورزش بانوان در تمامی رشته ها پیشرفت چشمگیری داشته و در چندین رشته مدال های تاریخی دریافت کرده است.

تعداد ورزشکاران زن در استان قابل مقایسه با ورزشکاران مرد نیست و برخی به دلیل عدم حمایت از مسابقات قهرمانی ورزشی خداحافظی می کنند و یا از یزد به استان های همجوار و مردم مهاجرت می کنند.

– بی قیافه چی میگی؟

ورزش بانوان به قول خودشان محدودیتی ندارد و امیدوارم ورزش بانوان و همچنین ورزش انفرادی در اولویت بیشتری قرار گیرد و فقط به ورزش گروهی که آینده بهتری دارد فکر نکنیم. ورزشکاران ورزشی انفرادی نیز تلاش زیادی می کنند و مطمئناً جوایز بیشتری نسبت به ورزش های گروهی کسب می کنند.

امیری پور که سابقه حضور در بازی های آسیایی 2019 هنگ کنگ را در کارنامه دارد، در پایان گفت: با توجه به اینکه اسپانسر ندارم; در واقع خانواده ام بزرگ ترین حامی و پشتیبان من در این مسیر هستند، از این فرصت استفاده می کنم و از زحماتی که تاکنون برای من کشیده اید و همچنین مربی “آمیان روغنی” که علیرغم کاستی هایی که داشت تشکر می کنم. امکانات و شرایط سخت از صمیم قلب از من حمایت کرد و به من انگیزه داد تا این راه را ادامه دهم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا