گلایه نازنین ملایی از پرداخت بورسیه با قیمت ۴۲ هزار تومان

بورس | نازنین ملایی

ملی پوش قایقرانی ایران گفت: کمیته ملی المپیک قرار است بورسیه را با ارز آزاد بپردازد اما ارز را ملاک قرار داده است.

نازنین ملایی در گفت وگو با میجیک، درباره پرداخت بورسیه 42 هزار تومانی این ورزشکار اظهار کرد: در نهایت کمیته ملی المپیک اعلام کرد که این بورسیه با ارز آزاد محاسبه شده اما این بار با ارز سنا محاسبه شده است. و مبلغ کمتری نسبت به دوره قبل، واریز کردند و دلار 42 هزار تومانی را استاندارد تعیین کردند. برخی از فدراسیون ها باید به اداره مالیات پول بدهند، بنابراین از پاداش و بورسیه ها نیز مالیات کسر می کنند. چرا باید بابت پاداش های وزارت ورزش و کمک هزینه ها و بورسیه ها که باید سکه ای یا دلاری مالیات بدهیم؟

وی در حاشیه اختتامیه لیگ قایقرانی ادامه داد: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید با سازمان امور مالیاتی به توافق برسند. هر بار که به مسابقه می رویم سکه نمی گیریم و همان سکه های قدیم را دریافت می کنیم که 2 و نیم تا 3 میلیون است که از همان مالیات گرفته می شود که اشکال دارد.

وی افزود: در خصوص بورسیه نیز اقدام کردیم که به ورزشکاران دلار پرداخت شود و در صورت عدم پرداخت دلار معادل ارز آزاد پرداخت شود اما اینطور نیست. در کل می گویند ماهی 500 دلار درآمد داریم اما در واقع به 150 تا 120 دلار می رسد.

ملایی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست مبلغ ثابتی برای پرداخت بورسیه در نظر گرفته شود؟ وی گفت: مشکل نوسانات ارز را داریم و کافی است کمیته ملی المپیک از ابتدا مبلغ ثابتی را در نظر بگیرد. حتی برای دریافت دلاری آن در ترکیه حساب ارزی باز کردم اما چون از ابتدا اعلام شده بود این پول به حساب کمیته ملی المپیک واریز می شود، امکان تغییر آن وجود نداشت. انتظار داریم حداقل میانگین ارز سنا و آزاد را در نظر بگیرند و به ما پول بدهند چون وقتی با ارز سنا پرداخت می کنیم مابه التفاوت ارز آزاد را افزایش می دهیم.

وی درباره مسابقه پیش رو بیان کرد: هفته آینده به گرندپری روسیه می رویم و شما نفر اول می شوید. این مسابقه 100 ساله است و هیچ پیشینه ای نداریم. امیدوارم نتایج خوبی بگیرم. بعد از آن سه جام جهانی در سوئیس داریم و سپس برای بازی های آسیایی آماده می شویم.

وی در خصوص آمادگی برای بازی های آسیایی گفت: رکوردها خیلی خوب بوده اما بستگی به شرایط مسابقات دارد. برای بازی های آسیایی جاکارتا شرایط خوبی داشتیم اما اتفاقاتی افتاد که روی عملکرد من تاثیر گذاشت. در زمان این بازی تک کشتی سبک نیز حذف شده است و باید رکورد خوبی برای تک کشتی سنگین داشته باشم اما چون سبک هستم سخت خواهد بود. ما قایق های سبک وزن، دو و چهار نفره را امتحان کردیم. یک مدال نقره و یک برنز بازی های آسیایی دارم و به دنبال مدال طلا هستم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا