گسترش چتر آموزش‌های مهارتی برای معتادان بهبودیافته

بر اساس گزارش سازمان آموزش فنی و حرفه ای، در شش ماهه نخست امسال بیش از 15 هزار و 900 نفر دوره های مهارت آموزی برای معتادان متجاهر گذرانده اند.

به گزارش میجیک، افراد معتاد دچار آسیب های جسمی و روحی جدی می شوند، بنابراین این قشر نیازمند حمایت بیشتر نهادهای متولی هستند. از جمله این حمایت ها ایجاد بستر مناسب برای توانمندسازی و اشتغال زایی است تا روند بهبود و پذیرش جامعه و جذب به بازار کار با سرعت بیشتری انجام شود.

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور موظف است 25 هزار معتاد بهبودیافته معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی کشور، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان زندان های کشور و اقدامات آموزشی و فنی را با توجه به دوره های آموزشی فنی و حرفه ای تحت پوشش قرار دهد.

بر اساس گزارش سازمان آموزش فنی و حرفه ای، در شش ماهه نخست امسال 15 هزار و 917 دوره مهارت آموزی به معتادان متجاهر برگزار شد که از این تعداد 7 هزار و 705 نفر در زندان ها و 5 هزار و 141 نفر در مراکز مواد مخدر آموزش دیدند. قانون مبارزه با مواد مخدر (مرکز درمان با تضمین بهزیستی) و 3071 نفر آموزش دیده در مرکز ماده 16 قانون (مرکز درمان اجباری معتادان بهبودیافته).

یک چتر آموزش مهارتی برای معتادان در حال بهبودی ایجاد کنید

هدف از ارائه آموزش به بهبودیافته ها، توانمندسازی، افزایش مهارت و اعتماد به نفس و کمک به تامین درآمد و معیشت برای آینده بهبودیافتگان و خانواده هایشان است.

به گفته کارشناسان، آموزش های مهارتی یکی از ابزارهای لازم برای توسعه اشتغال در سطح جامعه است و نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی، تقویت و ارتقای درآمد معتادان به گونه ای دارد که نگاه فنی و حرفه ای داشته باشد. آموزش، زیرا آنها پلتفرم مهارتی برای استخدام را دارند که در دسترس است و زندگی سالمی دارند.

به گزارش میجیک، در میان گروه های هدف سازمان های آموزش فنی و حرفه ای، معتادان متجاهر در حال افزایش هستند. در این راستا یکی از وظایف سازمان آموزش فنی و حرفه ای آموزش 25000 معتاد بهبودیافته بر اساس مصوبه شورای دولت و انعقاد تفاهم نامه همکاری سالانه با ستاد مبارزه با مواد مخدر است که تحت پوشش قرار خواهد گرفت. . معتادان بهبودیافته از طریق آموزش های مهارتی از ستاد معرفی می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا