کیف پول الکترونیکی در ایران چه کارایی دارد؟

الکترونیک

کیف پول دیجیتال به شهروندان این امکان را می دهد که تنها با یک ضربه بر روی گوشی هوشمند خود در فروشگاه های آنلاین یا از طریق برنامه ها پرداخت کنند.

طبق گفته ISNA ، یک کیف پول دیجیتال ابزاری برای پرداخت آنلاین است که معمولاً به صورت یک برنامه ارائه می شود. این کیف پول به طور ایمن نسخه های مجازی کارت های بدهی و اعتباری را ذخیره می کند ، بنابراین نیازی به وارد کردن جزئیات کارت یا حمل کارت فیزیکی برای پرداخت نیست. بلیط های دیجیتالی و کافه های الکترونیکی نیز می توانند در آنجا ذخیره شوند تا اسناد لازم در دسترس باشد.

روش کار کیف پول های دیجیتال استفاده از نرم افزار برای پیوند دادن جزئیات پرداخت شما از حساب بانکی مرتبط با تاجری است که با آن تراکنش دارید. برنامه های مختلف امکان دسترسی مختلف ، کیف پول های باز (پذیرفته شده در بیشتر خرده فروشان) را امکان خرید آنلاین ، پرداخت های بدون تماس در فروشگاه ها و پول نقد را فراهم می کند ، و حتی ممکن است امکان برداشت در دستگاههای خودپرداز انتخاب شده را فراهم کند.

در این راستا ، به موازات استفاده از این امکان در سراسر جهان ، کیف پول های دیجیتال نیز در کشور مورد توجه قرار می گیرند. در سال 1399 ، شورای پول و اعتباری به منظور تسهیل معاملات کوچک ، صدور کیف پول الکترونیکی از طریق بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی را فراهم می کند ، اگرچه این مجوز منوط به نظارت بانک مرکزی و عدم ایجاد نقدینگی است.

نگاهی به تاریخچه کیف پول الکترونیکی نشان می دهد که حضور این طرح در بانکداری کشور به سال 1392 برمی گردد که بانک مرکزی دستورالعمل های کلی را برای راه اندازی این طرح ارائه کرد، اما در آن زمان کنترل و اختیارات کیف پول الکترونیکی تحت نظارت بانک مرکزی بود. ، باعث نارضایتی بانک ها شد و این طرح به صورت گسترده اجرا نشد.

اما به طور کلی ، سه نوع کیف پول الکترونیکی وجود دارد که شامل بسته ، نیمه بسته و باز است. کیف پول های الکترونیکی بسته در کشور ما ، به طور کلی ، این سرویس در قالب کارت های هدیه ارائه می شود که مبلغ مشخصی دارند. همچنین ، نمونه ای از کیف پول الکترونیکی نیمه بسته در ایران برنامه ای است که به شما امکان می دهد حساب خود را با استفاده از کارت بانکی شارژ کنید و از آن برای خرید استفاده کنید.

آخرین نوع این کیف پول ، به نام کیف پول الکترونیکی ، فقط از طریق یک بانک یا با همکاری یک بانک صادر می شود و از کیف پول می توان برای همه معاملات استفاده کرد و همچنین می تواند از یک دستگاه خودپرداز پول دریافت کند.

مزایای کیف پول رایگان به گونه ای توصیف شده است که کاربران نیازی به پر کردن مشخصات کارت خود در هر بار پرداخت یا جستجوی کیف پول در فروشگاه ندارند. نکته مهم این است که اطلاعات پرداخت کاربر در یک مکان محافظت شده و مرکزی ذخیره می شود، به طوری که شماره کارت هرگز در خود برنامه ذخیره نمی شود، بلکه یک شماره مجازی منحصر به فرد به آن اختصاص می یابد. با این حال، توصیه می کنیم قبل از امتحان کردن صادرکنندگان کیف پول دیجیتال، درباره مشروعیت آنها تحقیق کنید.

از این رو با توجه به اهمیت و آمادگی برای ایجاد کیف پول الکترونیکی، همزمان با آغاز فصل پاییز سامانه «کیف پول شهروندی» با حضور نماینده حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیر عامل شرکت اجرایی شد. سازمان فوای شهرداری تهران تا از این پس شهروندان تهرانی از مزایای آن بهره مند شوند. برای استفاده از خدمات مترو و اتوبوس از کیف پول شهروندان.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به کیف پول و استفاده شهروندان در شهر تهران گفت: با استفاده از این سامانه خدمات آسان و ارزان ارائه می شود. در گام اول کیف پول شهروندان در مترو و اتوبوس استفاده می شود و تا پایان سال اتوبوس ها و تاکسی های شخصی نیز می توانند از کیف پول شهروندان استفاده کنند و از سوی دیگر از کیف پول شهروندان استفاده می شود. . با هم در یک جعبه بارهای میوه و سبزیجات، مراکز فرهنگی و سینما نیز امکان پذیر است.

این مسئول تاکید کرد: امیدواریم با استفاده از تمامی ظرفیت ها در حوزه اتوبوسرانی و مترو بتوانیم تا پایان سال در جهت ارائه خدمات بهتر گام های جدی برداریم.

به گفته مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران، در حاشیه مراسم افتتاحیه این سرویس، بهره مندی از کیف پول الکترونیکی یکی از اصلی ترین برنامه های هوشمندسازی شهر تهران است که به اجرا درآمده است. البته در تهران کیف پول وجود دارد اما استفاده از آن به پرداخت عوارض معین و در حوزه حمل و نقل و ترافیک محدود می شود، در حالی که هدف استفاده از کیف پول الکترونیکی در ابعاد مختلف زندگی شهروندان است.

بنابراین در مرحله اول در حوزه حمل و نقل استفاده از کیف پول الکترونیکی برای اتوبوس های مترو و بی آر تی امکان پذیر شده است، لازم به ذکر است که در مترو از دو روش بلیط کاغذی و کارت بلیط توسط شهروندان استفاده می شود. اما پس از این رونمایی از کیف پول الکترونیکی، سومین عنصری است که کار شهروندان را برای تسهیل تردد میسر می کند.

علاوه بر این، فرآیند شارژ کیف پول الکترونیکی آسان و از طریق اپلیکیشن موبایل خواهد بود و شهروندان علاوه بر کیس می توانند از طریق کارت بانکی متصل به کیف پول و با استفاده از «QR» امکان شارژ را نیز فراهم کنند. کد “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا