کمیسیون فرهنگی مجلس با تشکیل وزارت خانواده و جوانان موافقت کرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، احمد درست وی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: موضوع خانواده و جوانان یکی از موضوعاتی است که در کمیسیون فرهنگی بند 25 سیاست کلی برنامه هفتم توسعه تحول نظام اداری و اصلاح ساختاری بر اساس کلیات مطرح شده است. سیاست گذاری با هدف حذف سازمان های موازی و به روز رسانی های غیرضروری و نظارتی و اصلاح روش ها مورد تاکید قرار می گیرد.

وی افزود: کمیسیون برای حمایت از خانواده های با محوریت هویت به تمامی برنامه های جوانان و بانوان به عنوان مخاطب خاص توجه دارد.

درست وی بیان کرد: بر اساس اصل 10 قانون اساسی، خانواده راهبردی ترین سلول جامعه محسوب می شود و همه قوانین و مقررات باید حفظ قداست این نهاد و تسهیل ازدواج جوانان را هدف قرار دهد.

وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگ با ترکیب «معاونت امور زنان و خانواده» ریاست جمهوری و «جوانان» وزارت ورزش و جوانان و همچنین فعالیت های مرتبط، تشکیل وزارت خانواده، زنان و جوانان را انتخاب کرد. نهادها و ارگان ها در حوزه خانواده و جوانان.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد ترکیب معاونت امور زنان و خانواده و معاونت جوانان در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: دولت باید اصلاح و اصلاح شود. کارآمدی ساختار سازمانی در حوزه خانواده، زنان و جوانان با ایجاد چارچوب مناسب در جهت ساماندهی امور جوانان به منظور هماهنگی و هم افزایی حوزه های فوق با محوریت خانواده و تسهیل امور کلان. – سیاست های حوزه را وزارت خانواده، زنان و جوانان باید حداکثر تا 6 ماه پس از تصویب اجرا کند.

وی تصریح کرد: با پیشنهاد کمیسیون فرهنگ مجلس، «معاونت جوانان» از وزارت ورزش و جوانان حذف و زیر مجموعه معاونت امور زنان و خانواده قرار می گیرد.

درست وی گفت: در حال حاضر وزارت ورزش و جوانان به دلیل وسعت نمی تواند به طور جدی به امور جوانان رسیدگی کند و به همین دلیل این وزارتخانه تبدیل به وزارت ورزش و تفریح ​​می شود.

اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه خاطرنشان کردند: در جلساتی که کمیسیون فرهنگی از هفته گذشته تا کنون برای تدوین برنامه هفتم توسعه برگزار کرده بود، موضوعات و تصمیماتی درباره هویت ایران و اسلام با محوریت بحث و تبادل نظر شد. در خصوص خانواده، شفافیت وظایف دستگاه های فرهنگی با تغییر ساختار و تفکیک وظایف به منظور نظارت و نظارت قابل ارزیابی در جستجوی اهداف و تصویب تصمیمات قابل اتخاذ، ناظر توجه داشته است. به اولویت های نظام مشکل فرهنگی کشور. .

دکمه بازگشت به بالا