کدام کشورها گرانترین مسکن لوکس جهان را دارند؟

روسیه به سه شهر برتر دنیا برای خانه های لوکس گران قیمت پیوست.

به گزارش میجیک و به نقل از راشا، سوچی، بزرگترین شهر تفریحی روسیه، با ترک نیویورک و لندن، در میان سه شهر دنیا با گران ترین خانه های لوکس قرار دارد.

نتایج بر اساس گزارشی است که توسط شرکت مشاوره NF Group با اشاره به گزارش مالی 2023 منتشر شده است.

این مطالعه سالانه توسط نایت فرانک، آژانس املاک، آژانس املاک مسکونی و تجاری انجام می شود و گروه NF تا سال 2022 با این برند در روسیه کار کرده است. شهرهای روسیه امسال رتبه بندی نشده اند، اما این گروه مکان هایی را محاسبه کرده است که در آن شاخص قرار دارد.

شهر تفریحی سوچی در دریای سیاه، بر اساس برآوردهای «شاخص میلیون دلاری» یا اینکه چند متر مربع از ملک اصلی را می توان با قیمت یک میلیون دلار خریداری کرد، پس از موناکو و هنگ کنگ در رتبه بندی قرار گرفت. در این شهر روسیه می توانید 29 متر مربع را در بخش لوکس با یک میلیون دلار خریداری کنید و با همین بودجه می توانید 33 متر مربع را در نیویورک و 34 متر مربع را در لندن خریداری کنید.

تحلیلگران می گویند که میانگین قیمت خانه های منتخب در سوچی در سال گذشته 2.4 میلیون روبل (31000 دلار) در هر متر مربع بود. این رقم از 1.4 میلیون روبل (18000 دلار) تا 4.2 میلیون روبل (54000 دلار) در هر متر مربع متغیر است.

گروه NF پیش بینی می کند که امسال، شهری که میزبان بازی های المپیک زمستانی 2014 بود، همچنان به جذب بسیاری از خریداران املاک و مستغلات لوکس در روسیه ادامه دهد.

این مطالعه همچنین نشان داد که در St. پترزبورگ، 1 میلیون دلار می تواند املاک و مستغلات 116 متر مربعی را در سال 2022 خریداری کند. مسکو با مساحت 46 متر مربع، در رتبه دوازدهم این لیست بین شانگهای و پکن قرار دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا