کاهش ۴ ساعته پرواز تهران – تبریز/ لغو مجوز ایرلاین‌های گران‌فروش

تهران | ساعت

کاهش چهار ساعته مسیر ریلی تهران – تبریز پس از بهره برداری از راه آهن میدان – بستان آباد – خاوران و لغو مجوز 10 شرکت هواپیمایی متخلف که سقف قیمت بلیت هواپیما و مصوبه حذف آنها را رعایت نمی کنند. پروازهای چارتر یکی از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل در هفته گذشته بود.

به گزارش میجیک، در هفته ای که گذشت، حوزه حمل و نقل شامل اخبار مختلفی در حوزه صنعت هوانوردی شد که از جمله آن می توان به لغو مجوز پرواز برخی شرکت های هواپیمایی به دلیل فروش بالا، حوزه صنعت ریلی و بهره برداری از میدان اشاره کرد. قطار بستان آباد خاوران.

پروژه این هفته: راه آهن مرکزی – بستان آباد – خاوران

یکی از مهم ترین اخبار هفته گذشته، بهره برداری از قطار تنگه – بستان آباد – خاوران است. این پروژه نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد و می تواند چهار ساعت زمان سفر تبریز به تهران را کاهش دهد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح ایستگاه راه آهن بستان آباد – تبریز و ایستگاه خاوران که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: با اتصال این ایستگاه به ایستگاه قدیم تبریز، زنجیره شرق به غرب است. تکمیل می شود و از سرخس به سمت مرز جلفا ادامه می یابد. طبق برنامه ریزی و زمان بندی، بیشترین جابجایی مسافر به این مسیر و تردد مسافران ریلی از این مسیر انجام می شود و از ظرفیت مسیر قبلی بیشتر برای حمل بار و ترانزیتی استفاده می شود.

پس از افتتاح این پروژه، سیدمیاد صالحی – مدیر عامل راه آهن – نیز از حرکت اولین قطار مسافربری تبریز – تهران در روز شنبه 30 خردادماه خبر داد.

مجازات هفته: خطوط هوایی گران هستند

همچنین به دلیل کشمکش های فراوان بر سر قیمت بلیت هواپیما و با وجود مهلت دو هفته ای برای حذف پروازهای چارتر، برخی ایرلاین ها به فروش پروازهای چارتر ادامه می دهند و برخی از ایرلاین ها سقف قیمت بلیت را رعایت نمی کنند.

پس از آن سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق شرکت های هواپیمایی متخلف خبر داد. همچنین حسن خوشخو – معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری – گفت: در صورت عدم رعایت 29 درصد افزایش قیمت از سوی شرکت هواپیمایی، تخلف کرده اند و با تخلف برخورد قانونی خواهیم کرد.

اعتراض این هفته: شرکت های هواپیمایی

با وجود این سیدرضا موسوی – رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی – با انتقاد از این تصمیم و پاسخ به لغو مجوز پرواز برخی شرکت های هواپیمایی متخلف در مسیرهای داخلی، اظهار داشت: با تصمیم سازمان هواپیمایی، پرواز حدوداً انجام می شود. 30 هزار نفر از دوستان ما در مسیرهای داخلی کنسل شدند و مسافران سرگردان شدند.

یکی دیگر از اخبار مهم حوزه حمل و نقل در هفته گذشته افزایش 25 درصدی عوارض جاده ای است. به این ترتیب مدیر کل عملیات راهداری کشور درباره افزایش نرخ عوارض گفت: از ابتدای خردادماه با افزایش 25 درصدی عوارض را به عوارضی ابلاغ می کنیم و شاید در پایان خرداد این تغییر تغییر کند. . به تمام بزرگراه ها گزارش می شود.

در حوزه حمل و نقل دریایی، طرح جذب 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در سواحل مکران، طرح خرید 15 فروند و ساخت 4 فروند کشتی و راه اندازی خط منظم کانتینری برای سوریه از مهم ترین اخبار در این زمینه است. بخش هفته گذشته .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا