پیگیری وضعیت حریم تهران از استانداری و وزارت راه

استاندار | استانداری

شهردار منطقه 18 از نقض حریم شهر تهران توسط دو شهر اسلامشهر و قدس گلایه کرد و گفت: این موضوع را از استاندار و وزارت راه پیگیری می کنیم.

محمدجواد خسروی در گفت وگو با میجیک. وی در خصوص حفاظت از حریم شهر تهران در منطقه 18 با بیان اینکه از ساخت و سازهای غیرمجاز در اماکن متبرکه و محدوده منطقه 18 جلوگیری می کنیم، گفت: در محدوده منطقه از آنجایی که در محدوده منطقه هستیم. در تماس با دادگاه، ما توانستیم احکام خوبی برای ساخت و ساز نامعتبر محدود کنیم.

وی مشکل ساخت و ساز را عدم همکاری شهرستان های اطراف در بحث ساخت و ساز در حریم عنوان کرد و گفت: از آنجایی که ساخت و سازها در حوزه پلیس و دادگاه است؛ در حال حاضر در حوزه ساخت و ساز در حریم نیز اقدام به ساخت و ساز می شود. متأسفانه ساخت و ساز را شروع کردند که بارها شهرداری تهران به صراحت توضیح داده است که حریم تهران باید شناسایی شود تا پاسخگو باشد.

خسروی ادامه داد: دلیل ساخت و ساز در حریم این است که نهادهای متولی و سازمان متمرکز هنوز مشخص نیستند و شاهد اتفاقات ناگواری در حریم هستیم. اما به عنوان شهردار منطقه 18 از اولین روزی که بیش از یک سال است که مسئولیت این منطقه را برعهده دارم و متاسفانه علیرغم ویرانی هایی که تهران را تهدید می کند و با وجود هر آنچه در پی خواهد آمد پیگیر این موضوع هستم. -بالا، هنوز هیچی

وی با بیان اینکه دوستان ما در قدس و اسلامشهر معتقدند که بسیاری از این مناطق منطقه قدس و اسلامشهر است و همچنین همیشه می پرسیم که منطقه قدس و اسلامشهر از نظر وسعت و جمعیت کم است، پس کلانشهر تهران کجاست؟ وی گفت: این دو شهر حد شهر تهران را ندارند. به همین ترتیب دقیقاً وارد حریم شهر تهران با این مرزی شده که دو شهر خودشان را مشخص کرده اند.

خسروی با تاکید بر اینکه به طور مداوم در حال رفع این مشکل هستیم و چندین بار با شهردار تهران در این خصوص صحبت کرده ایم، افزود: به طور مستمر از طریق استانداری و وزارت راه و شهرسازی در حال رفع این مشکل هستیم. اما تاکنون موفقیتی حاصل نشده و اتفاقی نیفتاده است و اگر این روال ادامه پیدا کند و راه حلی برای آن پیدا نشود، تهران در آینده متضرر خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا