پیشکسوت دوومیدانی: مدالی که از چنگ ژاپن دربیاید ارزشمندتر است!

دوومیدانی

روح الله گلستانی درباره دستاوردهای ایران در مسابقات دو و میدانی آسیایی گفت: کار ورزشکاران ما بیهوده است اما بهتر است با اقتدار مدال را از دست ژاپن بگیریم تا اینکه نپال ما را شکست دهد.

به گزارش میجیک، تیم های ملی اسکی صحرانوردی جوانان و بزرگسالان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که توسط نپال برگزار شد شرکت کردند و در پایان در رده جوانان، سمیر اقبالی اولین طلای اسکی کراس کانتری جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کرد. . و پوریا اسحقی نیز به مدال برنز دست یافت. همچنین در بخش تیمی جوانان و بزرگسالان ایران دوم شدند.

روح الله گلستانی مربی و پیشکسوت دوومیدانی در گفت وگو با میجیک به عملکرد تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: کار ورزشکاران ما ارزش ندارد اما بهتر است مدال بگیریم. بیرون از دست ژاپن با اقتدار به جای اینکه نپال ما را شکست دهد ورزشکاران و مربیان ما بسیار ارزشمند هستند اما وقتی کشورهای نپال و ایران و هند روی سکو هستند کیفیت مسابقات مشخص می شود.

وی با بیان اینکه در دو و میدانی صحبت از رکورد است نه مدال، تاکید کرد: ورزشکاران ما دونده های کنیایی خریداری شده توسط قطر را شکست می دادند. الان مدال را آورده ایم که خیلی ارزشمند است اما با چه سابقه ای مدال را گرفت؟ اقبالی حدود 26، 27 دقیقه دوید و مدال گرفت، اما ما 4 نفر در جاکارتا 24 دقیقه دویدیم که زمان بهتری بود، پس نباید مغرور بود. البته نمی خواهم ارزش کار او را پایین بیاورم اما با سابقه او در لیگ، داخل سالن های قزاقستان و مسابقات مختلف امیدی به دویدن در بازی های آسیایی ندارم.

گلستانی ادامه داد: البته در پرتاب هم مدال گرفتیم و همیشه در پرتاب دیسک آسیا شانس داریم چون آسیا در فیزیک در سطح ما نیست. در کل رکوردهای ورزشکاران ایرانی جالب نیست. مربیان معروف ما در پشتیبانی کار نکرده اند چون انگیزه ندارند و می روند. ما جوانان با استعدادی داریم اما باید روی آنها کار کنیم. در این سال ها کمیته استعدادیابی چه چهره هایی را معرفی کرده است که در آینده می توان انتظار آنها را داشت؟

وی به عدم اعزام بانوان به مسابقات اسکی صحرای آسیایی اشاره کرد و گفت: ژاپن و هند در رشته اسکی بانوان بسیار قوی هستند. ژاپن که در رده های تیمی آقایان و بانوان شرکت نمی کند و اگر خانم ها را بفرستیم قطعا پیروز می شوند. امکان ندارد ورزشکاران زن به خصوص پریسا عرب و برخی دیگر روی سکوی قهرمانی قرار نگیرند.

گلستانی با بیان اینکه به بانوان ورزشکار ایرانی توجهی نمی شود، ادامه داد: چرا اگر صلاح دیدیم به میدان نمی رویم؟ مدال های بانوان ارزش زیادی دارد زیرا آنها خیلی از میدان را نمی بینند و مدال ها بودجه می آورد. وقتی مدال‌آوری بانوان را می‌بینند، پول بیشتری اختصاص می‌دهند، اما در شرایطی ما را نمی‌فرستند که شانس مدال‌آوری زیاد باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا