پیش‌بینی وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی از نقاط کشور

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی از بارش پراکنده باران در 5 استان، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و همچنین انتقال گرد و غبار از کشورهای همسایه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از وزارت علوم، فرهنگ و جامعه، صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز (18 تیرماه) در شمال استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاع اردبیل، ارتفاع. از هرمزگان و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان در ساعت آینده بارش پراکنده باران و وزش باد از ظهر و اوایل شب پیش بینی می شود و در سایر نقاط کشور جوی پایدار پیش بینی می شود.

وی افزود: روز شنبه (19 تیرماه) نیز به دلیل نفوذ جریان نسبتاً سرد شمالی از دریای خزر در گیلان، مازندران، شرق اردبیل و برخی مناطق گلستان بارندگی رخ می دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور، روز یکشنبه (20 تیرماه) بارش خفیف در ارتفاعات گیلان، مازندران و گلستان رخ می دهد. در روزهای دوشنبه و سه شنبه (۲۱ و ۲۳ تیرماه) در فلات البرز مرکزی بارش پراکنده و در سایر نقاط کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود.

وی تاکید کرد: هوای استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل در روزهای شنبه و یکشنبه بین 3 تا 5 درجه سرد خواهد بود.

ضیائیان گفت: وزش باد و گاهی شدید با احتمال خیزش گرد و خاک در پنج روز آینده پدیده غالب شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور است. این شرایط در روزهای دوشنبه و سه شنبه در منطقه تشدید می شود. همچنین طی پنج روز آینده در غرب کشور افزایش سرعت وزش باد و افزایش گرد و خاک محلی یا انتقال از کشور عراق دور از انتظار نیست.

وی افزود: از بعدازظهر شنبه تا دوشنبه در جنوب تهران، قم و شمال و شرق اصفهان سرعت وزش باد افزایش می یابد که در برخی از این مناطق با گرد و خاک همراه خواهد بود.

ضیائیان گفت: شرق دریای عمان طی پنج روز آینده، دریای خزر در روز جمعه و خلیج فارس از شنبه تا جمعه نسبتا مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده نیز اظهار داشت: آسمان تهران فردا (19 تیرماه) صاف تا کمی ابری و تا ساعاتی دیگر پیش بینی می شود. بودن. وزش باد و گرد و خاک با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 24 37 و در روز یکشنبه (11 تیرماه) صاف تا نیمه ابری گاهی وزش باد وزش باد مه محلی با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای هوا پیش بینی می شود. 35 درجه سانتیگراد. .

ضیائیان گفت: امروز و فردا (9 و 10 تیرماه) اهواز با دمای 47 و 46 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 7 و 8 درجه سانتیگراد سردترین است.

دکمه بازگشت به بالا