پژمانفر: شعار سال با گفتاردرمانی محقق نمی شود

شعار سال | گفتاردرمانی

رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی شورای اسلامی تاکید کرد: شعار اصلی امسال جلوگیری از تورم است اما با گفتار درمانی این مشکل حل نمی شود.

به گزارش میجیک، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر امروز (سه شنبه) در نطق افتتاحیه مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ما نمایندگان مجلس یازدهم با شعار شفافیت آرا، هر دو طرف رای مردم را دریافت کردیم. رای. و در مورد زندگی شخصی باید بفرمایید که اگرچه برخی از همکاران از جمله من در این رابطه شخصی تلاش هایی کرده اند اما به هر صورت و به هر بهانه ای مانع از اجرای طرح شده و در نهایت این طرح نیست. اجرا در پیشگاه خداوند و خلق خدا باید پاسخگو باشد و همه باید به این نکته توجه داشته باشیم که عدم اجرای قانون شفافیت باعث کاهش سرمایه اجتماعی نظام شده است.

وی با بیان اینکه مشکل عدم شفافیت در برخی حوزه های دولتی ناراحت کننده است، تصریح کرد: در ثبت نام خودروهای داخلی و وارداتی به عنوان مثال فردی که ثبت نام می کند نمی داند چه ساعتی، چه زمانی، با چه شرایطی. و تحت چه شرایطی قیمت ماشین چقدر است؟ افکار عمومی در مورد ده ها هزار میلیارد جمع آوری شده سوالاتی دارد. آقایان می دانید چه سرمایه اجتماعی به سود و منفعت از دست می رود؟ علاوه بر این، رهبری نظام به بی کیفیتی خودروهای داخلی و نارضایتی مردم اشاره کرده اند.

رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی افزود: جمع آوری پول 900 هزار نفر در یک حساب نیابتی به نفع خودروسازان بدون شفافیت یعنی چه؟ ورود خودروی ساخت کمتر از 5 سال پیش می تواند مرهمی بر این زخم باشد اما متاسفانه به نظر می رسد عده ای با ورود به مجلس برای حل این مشکل مخالف هستند. سه ماه پیش وزیر صلح گفته بود که با واردات خودرو پاسخ عطش بازار را دادم اما عملکرد اشتباه باعث شد خودروی ۶۵۰ میلیون تومانی ۱.۱ میلیارد تومان به فروش برسد.

پژمان فر با اشاره به آینده نزدیک برای جابجایی خانوارهای اجاره نشین و تاکید بر اینکه باید برای 8 میلیون خانوار اجاره نشین چاره اندیشی شود، گفت: یکی از عوامل نابسامانی بازار علاوه بر متصل بودن به قیمت دلار است. عدم ایجاد سامانه املاک و مستغلات است که چند سالی است در کمیسیون اصل 90 پیگیری کرده ام اما متاسفانه حتی اعضای دولت نیز به این مشکل توجه نکرده اند. آقای رئیس جمهور طبق شنیده ها راه اندازی این سامانه می تواند حداقل یک میلیون خانه احتکار شده را از دست احتکارکنندگان خارج کرده و وارد چرخه بهره برداری کند تا دستور لازم باشد.

وی در ادامه هشدار داد: شعار اصلی امسال جلوگیری از تورم است اما با گفتار درمانی این مشکل حل نمی شود. متأسفانه با تورم بالای 50 درصد، تورم ما بیشتر از هر کشور در حال جنگ است. بانک مرکزی باید برای آوردن تورم بین 20 تا 30 درصد برنامه داشته باشد و شروع کارش انضباط بانک هاست که عامل اصلی تورم هستند.

رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی شورای اسلامی افزود: کمیسیون اصل 90 در گزارش اسفندماه به بخشی از مفاسد پنهان و بزرگ در این موضوع اشاره کرده است. در کنار بی انضباطی بانک ها، کسری بودجه، عدم نظارت بر بازار ارز، عملکرد ضعیف صندوق های بازنشستگی و غیره، یک تیم اقتصادی هماهنگ می تواند شاهد روند کاهش تورم باشد. چرا هیچ مسئولی در قبال وضعیت بغرنج طرح ارزشیابی معلمان مصوب مجلس وجود ندارد؟ متأسفانه این کار خیر که می توانست فرصتی برای ایجاد رضایت برای این قشر بزرگوار و ایثارگر باشد به تهدیدی برای نظام تبدیل شده است.

پژمان فر در عین حال خاطرنشان کرد: طبق گزارش ها حداقل 70 درصد معلمان نسبت به اجرای این قانون معترض هستند. آقای رئیس جمهور، این فرصت طلایی در دولت شما به یک تهدید تبدیل شده است.

وی یکی از راه های خنثی سازی تحریم ها در ایران را کاهش دلار در روابط اقتصادی کشور دانست و گفت: توسعه روابط اقتصادی و تجاری با هم و شبکه کشور به ویژه با کشورهای منطقه است. و تبدیل به هاب تجاری و ترانزیتی و انعقاد قراردادهای پولی یا زمانی با کشورهای شریک تجاری در چارچوب بندهای 10، 11 و 12 سیاست کلی مقاومت اقتصادی، انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه و چندجانبه با کشورهای دوست منجر به شکست. هژمونی دلار و همچنین مدیریت نوسانات ارزی، کاهش هزینه مبادلات ارزی و استفاده از پول ملی در تجارت خارجی و نقل و انتقالات ارزی به کشور آسان می‌شود و ارزی را که در گروگان برخی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بود آزاد می‌کند. . رباخواران

عضوکمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در ادامه بیان کرد: یکی از دغدغه های مسئولان و دلسوزان نظام مقدس انضباط مالی و اداری شرکت های دولتی است که در تبصره 2 بودجه 1402 به آن اشاره شده است. انضباط مالی و اداری شرکت های دولتی در بودجه و تبصره 20 نظام اداری و سرمایه شرکت های دولتی وظایف مهمی را به دولت داده اند. بر اساس اعلام وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، سازمان برنامه ریزی و سازمان امور اداری کشور، اکنون 22 روز از سال 1402 می گذرد و هنوز 343 روز تا پایان سال باقی مانده است. دو تبصره که وظایف متعددی دارد با هم کارگروهی تشکیل می دهد و برای حل مشکل 40 ساله شرکت دولتی اقدام مقتضی انجام می دهد.

پژمان فر در پایان گفت: در رابطه با قیمت دلار، سال گذشته روحیه مردم خوب نبود و بیشترین نگرانی در سال گذشته افزایش ناگهانی نرخ ارز بود و بزرگترین چیزی که روحیه را حفظ نکرد. که افزایش نرخ دلار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا