«پرتو مشکوة» رونمایی می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اخبار ایران

به گزارش خبرگزاری آنلاین، مراسم افتتاحیه کتاب «ولادت مشکوه: مجموعه مقالات بزرگداشت آیت الله سید محمد مشکوه بیرجندی» از اثر مشترک سازمان اسناد و اسناد ملی ایران و خانه کتاب و ادب. ایران روز سه شنبه 21 آذرماه در کتابخانه ملی برگزار می شود.

در این مراسم حسن سید عرب، از اعضای بنیاد دایره المعارف اسلامی و نجفقلی حبیبی، پژوهشگر فلسفه و متون، درباره شخصیت علمی سید محمد مشکوا و مجموعه نسخ خطی اهدایی به دانشگاه سخنرانی خواهند کرد. از تهران

کتاب «تولد مشکوه» مشتمل بر 38 مقاله و یادداشت درباره مرحوم سید محمد مشکوه یا مطالبی که برای یادبود وی اهدا شده به تصحیح غلامرضا امیرخانی و سید صادق سجادی است.

سید محمد مشکوا (1279 بیرجند – 1358 لندن) استاد دانشکده الهیات و همچنین دانشکده حقوق دانشگاه تهران بود که آثار مهمی به ویژه در موضوعات مختلف فلسفه اسلامی تألیف کرد. او با صرف تمام ثروت خود مجموعه ای از نسخه های خطی جمع آوری کرد و سرانجام در سال 1328 کل مجموعه را به دانشگاه تهران اهدا کرد.

مراسم افتتاحیه این اثر روز سه شنبه 21 دی ماه از ساعت 14 الی 16 در اتاق فکر فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.

دکمه بازگشت به بالا