پایان کار مربی ایتالیایی در والیبال ایران/ تقوی: تحت هر شرایطی همکاری نمی‌کنیم

والیبال ایران

با فسخ قرارداد سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایران ایتالیا و عدم توافق جدید با فدراسیون، این مربی به کشورش بازگشت.

به گزارش میجیک، در پایان سال قرارداد همکاری الساندرا کمدلی، سرمربی ایتالیا با فدراسیون والیبال ایران به پایان رسید و او به کشورش بازگشت.

در روند مذاکرات فدراسیون والیبال ایران و الساندرا کامدلی برای تمدید قرارداد همکاری یک ساله طبق مفاد سال 2022، طرفین به توافق نرسیدند و کار این مربی ایتالیایی با بانوان والیبال ایران در نهایت به پایان رسید. . 2022.

به این ترتیب به دلیل سه اتفاق مهم والیبال بانوان ایران در سال 1402، فدراسیون والیبال باید گزینه های داخلی و خارجی را برای هدایت تیم ملی بانوان و دختران ایران در پایان سال جاری بررسی و مشخص کند. و سرمربی تیم را آرام آرام معرفی کرد

دبیرکل فدراسیون والیبال: به هیچ عنوان همکاری نخواهیم کرد

میلاد تقوی درباره تمدید نشدن قرارداد فدراسیون والیبال با الساندرا کمدلی گفت: چندین بار درباره اهداف بلندمدت فدراسیون صحبت کرده ایم. فدراسیون والیبال یک فدراسیون حرفه ای است و تمام رویکرد آن بر اساس اهداف و استراتژی های بلندمدت است. توسعه والیبال بانوان که یکی از اهداف مهم و اصلی والیبال امروز ایران است و سرمایه گذاری در سال 1401 برای والیبال بانوان به خوبی نشان می دهد که فدراسیون عزم خود را جزم کرده است تا جایگاهی را که شایسته است برای عزت ملی کسب کند. تیم والیبال بانوان آسیا

دبیرکل فدراسیون والیبال اضافه کرد: برای رسیدن به این مهم تلاش می کنیم پس از بررسی های مختلف و با توجه به امتیازاتی که فدراسیون جهانی داده است از تمام پتانسیل موجود و حتی با ارتباطاتی که در فدراسیون جهانی وجود دارد استفاده کنیم. برای استفاده از مربی، زنی که والیبالیست ایرانی به حساب می آید، الساندرا کمدلی انتخاب شد.

وی ادامه داد: سالی که گذشت فرصت خوبی بود تا کمپدلی با تیم ملی بانوان ایران و فدراسیون آشنا شود تا توانایی های فنی این مربی را درک کند. شاید نتایج به دست آمده با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده انتظارات فدراسیون را برآورده نکند اما اتفاقات خوبی در راه افتاد که باید از زحمات این مربی سرشناس ایتالیایی تقدیر و تشکر کرد. بعد از جام کنفدراسیون والیبال بانوان آسیا با بررسی کمیته فنی و تخصص و تجربه خانم الساندرا تصمیم گرفتیم هدایت تیم ملی نوجوانان دختر 16 ساله را به این مربی ایتالیایی بسپاریم.

تقوی با اشاره به اینکه تفاهم نامه فدراسیون والیبال با فدراسیون جهانی دو ساله است، تصریح کرد: قرارداد ما یک + یک است. یعنی بعد از یک سال باید تمدید شود. یک سالی است که این تفاهم نامه تکمیل شده است و برای تمدید این قرارداد به دلیل درایت فدراسیون و عدم توافق، جلسات متعدد، مذاکرات و مکاتباتی با دپارتمان توسعه فدراسیون جهانی و خانم الساندرا کامدلی داشته ایم. با توجه به انتظارات طرفین و با در نظر گرفتن دستاوردها و عملکرد خود تصمیم گرفتیم گزینه های داخلی و خارجی دیگری برای هدایت تیم ملی زیر 16 سال و تیم ملی بانوان بزرگسالان پیدا کنیم و با تمدید قرارداد وی موافقت نکردیم.

فدراسیون والیبال با تاکید بر اینکه فدراسیون والیبال با توجه به جایگاه مربیان خارجی همواره تلاش می کند تا بهترین شرایط را برای حضور مربیان خارجی فراهم کند اما هرگز اجازه نمی دهد مربیان تیم ملی به ویژه خارجی ها در مورد وضعیت خود تصمیم بگیرند، گفت: تحت هیچ شرایطی با ما همکاری نمی کنیم. مربیان و با توجه به امکانات فوق العاده ای که برای بانوان مهیا شده است، بر اساس شرایط خودمان امکاناتی را در اختیار آنها قرار خواهیم داد و نباید از این نکته غافل شد که فدراسیون والیبال فقط یک اردوی مختص بانوان دارد و تیم ملی و مربیان والیبال بانوان همیشه در این اردو حضور دارند. اردوی تیم ملی والیبال به ویژه در بخش بانوان جزو بهترین های جهان والیبال است و می توان آن را به یک هتل چند ستاره تشبیه کرد.

تقوی با اشاره به اینکه فدراسیون والیبال همچنان بر توسعه والیبال بانوان پافشاری می کند، گفت: در حال بررسی مربیان مختلف داخلی و خارجی برای تصمیم گیری در مورد سرمربی جدید تیم ملی بانوان در رده سنی 16 سال و بزرگسال هستیم.البته نگاه کلی است. فدراسیون والیبال باید توجه ویژه‌تری به پایه والیبال بانوان داشته باشد، اما نباید از نتایجی که در بزرگسالان می‌توان گرفت غافل شد.

وی در پایان از این مربی خوب و با اخلاق ایتالیایی که زحمات چشمگیری برای والیبال بانوان ایران انجام داد تشکر و قدردانی کرد و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا