وقتی اشک دختران یخ درآمد!

فاطمه اسماعیلی با بیان اینکه پس از سوت پایان بازی قهرمانی آسیا ملی پوشان هاکی روی یخ به دلیل نایب قهرمانی آسیا ناامید شدند و اشک ریختند گفت:

به گزارش میجیک، تنها سه سال از تاسیس تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران می گذرد که در این مدت کوتاه موفق به کسب مدال های تاریخی شده است. تیم بانوان ایران در اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

فاطمه اسماعیلی که در پایان این مسابقات با 17 گل به عنوان بهترین مهاجم انتخاب شد در گفت وگو با میجیک به تشکیل تیم بانوان اشاره کرد و اظهار کرد: تیم ما از سه سال پیش کار خود را آغاز کرد. قبل از هاکی روی یخ ما در هاکی روی یخ فعال بودیم که قوانین آن به هاکی روی یخ نزدیک است اما می خواهیم روی یخ کار کنیم چون برایمان جالب تر است. بنابراین وقتی پیست یخ باز می شود بچه ها سخت کار می کنند چون اگر آرام بروند بعضی از آنها پیر شده اند. بنابراین نزدیک به مسابقات هفت روز در هفته تمرین می کنیم تا خود را در مسابقات نشان دهیم.

وی افزود: قبل از مسابقات قهرمانی آسیا به دو تورنمنت در دوبی و روسیه رفتیم. در روسیه خوب کار می کنیم و به آسیا امیدواریم. سه ماه به طور مداوم در اردو بودیم و در اردوی آخر زیر نظر آقای هوشیدی پیشرفت زیادی داشتیم. بنابراین می دانیم که نتایج خوبی خواهیم گرفت، اما نه به گونه ای که همه را شگفت زده کند.

اسماعیلی با بیان اینکه با فینالیست شدن به طلا فکر می کنیم، درباره کسب نقره این مسابقات گفت: تایلند سابقه طولانی در هاکی دارد و از تجربه خود در فینال استفاده می کند. وقتی سوت مسابقه به صدا درآمد همه گریه کردیم چون نتوانستیم برنده شویم، اما حتی نایب قهرمانی هم کار بسیار سختی بود و زحمت کشیدیم.

وقتی اشک دخترا تبدیل به یخ شد!

وی درباره دیدار و گفتگو با نماینده فدراسیون جهانی در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا بیان کرد: نماینده فدراسیون جهانی پس از بازی اول با ما صحبت کرد. او از حضور ما در مسابقه بسیار خوشحال بود و از اینکه ایران در آن سطح بازی کرد شگفت زده شد. بقیه اعضای تیم که هرگز بازی ما را ندیده بودند، شوکه شدند. خیلی از تیم ها هم می خواهند با ما اردو برگزار کنند و در مسابقات کشورشان شرکت کنند. این یک احساس عالی است.

یک ملی پوش هاکی روی یخ بانوان به مشکل خرید وسایل این رشته اشاره کرد و گفت: مهمترین چیز برای بچه ها وسایل است که هزینه زیادی دارد و باید از خارج با قیمت دلار وارد شود. اگر چوب شکسته شود که می تواند در یک ماه یا یک بازی بشکند، حداقل باید 10 میلیون تومان هزینه کنیم. ما از ابتدا وسایل خودمان را آماده کردیم. برای مسابقات قهرمانی آسیا هزینه ویزا و بلیت را خودمان پرداخت می کنیم و بقیه به عهده فدراسیون جهانی است. البته هزینه بلیت ها را وزارت ورزش و جوانان پرداخت می کند.

وی به پرداخت بلیت تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: این نکته بسیار خوب و مثبتی است. امیدوارم از این به بعد ما را برای حضور در مسابقات دیگر حمایت کنند چون پیشرفت خواهیم کرد. برای خرید تجهیزات هم درخواست کمک داریم.

وقتی اشک دخترا تبدیل به یخ میشه!

اسماعیلی درباره توصیه نایب قهرمان آسیا بین مردم و مسئولان گفت: به نایب قهرمانی ما اهمیت زیادی می دهند. حالا هیچکس به من نمی گوید چرا شماره دو شدی، اما همه می گویند تو داغ هستی، ما داریم خوش می گذرانیم و نقره شما با طلا فرقی ندارد. از همه مهمتر، افراد زیادی ورزش ما را می بینند. قبلا خیلی ها نمی فهمیدند هاکی روی یخ چیست، اما اکنون شرایط تغییر کرده است، حتی تعداد متقاضیان این رشته در حال افزایش است.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که توجه به هاکی بانوان در فدراسیون اسکی بیشتر از فدراسیون اسکیت است، گفت: 6 ماه است که در فدراسیون اسکی حضور داریم. در اسکیت، ما در هوا بسیار بالا هستیم. لیگ ما خیلی وقت برگزار نشد و فدراسیون هم دور اول را قبول نکرد و حکم نداد. ما را اذیت کردند تا اینکه وارد فدراسیون اسکی شدیم. امیدوارم در اینجا مورد توجه قرار بگیریم زیرا می توانیم نتیجه گیری کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا