وزنه بردار زن ۴۰ ساله در رویای ششمین المپیک!

المپیک

یک وزنه بردار زن از پاپوآ گینه نو می خواهد در ششمین المپیک خود شرکت کند.

به گزارش میجیک، دیکا توآ وزنه بردار اهل پاپوآ گینه نو با حضور در مسابقات جهانی 2022 کلمبیا برای حضور در ششمین دوره المپیک تلاش می کند. تا به امروز هیچ وزنه بردار زن یا مردی در شش دوره المپیک شرکت نکرده است.

توآ که دارای دو فرزند (یک پسر 16 ساله و یک دختر 12 ساله) است، در المپیک 2000 سیدنی، آتن 2004، پکن 2008، لندن 2012 و توکیو 2020 شرکت کرد.

این وزنه بردار در مسابقات جهانی 2022 که انتخاب اول المپیک پاریس نیز هست، در وزن 49 کیلوگرم گروه C بانوان وزنه زد و با رکورد 165 کیلوگرم اولین رکورد را به دست آورد. البته او نمی خواهد از طریق رنکینگ سهمیه المپیک پاریس را بگیرد، بلکه می خواهد برای قاره اقیانوسیه سهمیه بگیرد و در این صورت در 40 سالگی المپیک پاریس را در نظر می گیرد.

این وزنه برداری به این سوال پاسخ می دهد که سخت ترین کار برای او در این سال ها چیست؟ او گفت: باشگاه های زیادی برای ریکاوری وجود ندارد. بخش سخت بعد از تمرین استفاده از کیسه یخ، نشستن در حمام سرد یا شنا کردن است زیرا نمی خواهید در زمستان ملبورن در اقیانوس باشید!

پس از بازگشت از کلمبیا، این وزنه بردار چند هفته ای را در پاپوآ گینه نو سپری می کند و سپس در ژانویه به همراه خانواده خود به ملبورن می رود تا با کوفه (مربی) بیشتر برای مسابقات مقدماتی آماده شود. پسرش پل وزنه بردار نیست، اما دخترش آنیگوا اخیراً برای اولین بار در 12 سالگی در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرد.

توآ در مورد دخترش می گوید: «او نت بال، دو و میدانی و وزنه برداری را دوست دارد، بنابراین خواهیم دید چه ورزشی را بیشتر دوست دارد.

او همچنین پرچمدار کشورش در المپیک توکیو و آتن بوده است. جایگاهی در استادیوم هوبرت موری در پایتخت پاپوآ گینه نو نیز به نام او نامگذاری شده است.

این وزنه بردار شاید در المپیک ریو حضور داشت اما برای گذراندن وقت بیشتر با فرزندانش استراحت کرد و تلاشی برای راهیابی به المپیک نکرد. او در سال 2013 با ابتلا به سل تقریباً فوت کرد و مجبور شد تقریباً چهار ماه در بیمارستان بماند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزنه بردار بودن و مادر بودن در یک زمان سخت نیست؟ او گفت: مادر بودن و وزنه بردار بودن در یک زمان سخت است، اما نمی دانم چه زمانی وزنه برداری را متوقف می کنم زیرا وزنه برداری در خون من است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا