وزارت اقتصاد مکلف به ارائه گزارش به مجلس درباره روند تخصیص بودجه در سال آینده شد

اقتصاد | وزارت اقتصاد

اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 1402 گفتند: با تصویب کمیسیون تلفیق، وزارت اقتصاد موظف است هر اعتبار پرداختی برای پروژه ها و حقوق و کمک هزینه های سال آینده را به صورت آنلاین و روزانه یا داخلی به مجلس گزارش کند. حداقل یک هفته، برای نمایندگان در دسترس است.

به گزارش میجیک، حسینعلی حاجی دلیگانی در تشریح مصوبه کمیسیون تلفیق، اظهار کرد: بر اساس مصوبه مهم تلفیق، وزارت امور اقتصادی و دارایی که خزانه دولت را در اختیار دارد باید هر اعتباری را پرداخت کند. که طبق قانون برای شغل و حقوق و مزایا پرداخت می شود تا به صورت آنلاین و هر روز یا حداقل هفته ای یک بار به مجلس گزارش داده شود تا در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در این مصوبه سازمان برنامه و بودجه موظف است به گونه ای عمل کند که مابه التفاوت درصد تخصیص برای موضوعات مختلف کاهش یابد، زیرا اکنون به عنوان مثال 10 درصد بودجه را تامین می کنند. یک پروژه و 400 درصد برای پروژه دیگر.

حاجی دلیگانی افزود: بر اساس مصوبه سازمان برنامه و بودجه می تواند در تمامی موارد جدول 7 بودجه 1402 تا 20 درصد به جز بحث حقوق و کمک هزینه و اعتبارات مربوط به یارانه ها و بحران ها و تا 30 درصد مدیریت کند. در جداول مختلف – تنوع، و تفاوت در تخصیص شما نباید بیشتر از درصد بالا باشد.

یکی از اعضای کمیسیون رئیس این مجلس در پایان گفت: یکی از آثار این مصوبه شفافیت در هزینه کرد اعتبارات و کاهش جابه جایی تخصیص ها است. در واقع این مصوبه کمک می کند تا بودجه سال آینده در وضعیت بهتر و عادلانه تری به تصویب برسد که تاثیر بهتری در توسعه کشور دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا