هیوندای دست و دلباز شد

هیوندای

شرکت هیوندای موتور سرمایه گذاری خود در خودروهای الکتریکی را به 28 میلیارد دلار افزایش می دهد.

به گزارش میجیک، هیوندای موتور سرمایه گذاری سالانه خود در زمینه برق رسانی را تقریباً دو سوم افزایش می دهد و به عنوان بخشی از استراتژی خود برای افزایش فروش خودروهای برقی در دهه آینده، 28 میلیارد دلار هزینه خواهد کرد.

این خودروساز کره ای اعلام کرد که هدف فروش خودروهای الکتریکی خود را از 1.87 میلیون دستگاه به 2 میلیون دستگاه تا سال 2030 افزایش داده است.

هیوندای موتور در بیانیه ای اعلام کرد، با افزایش تقاضای جهانی برای خودروهای الکتریکی سریعتر از پیش بینی بازار، هیوندای موتور در حال افزایش هدف فروش خود تا سال 2030 است. برای دستیابی به این هدف، هیوندای قصد دارد تولید محلی خودروهای الکتریکی را در سه بازار اصلی خود یعنی ایالات متحده، اروپا و کره جنوبی افزایش دهد زیرا کشورهای بیشتری مشوق هایی را برای خودروهای تولید داخل در نظر می گیرند.

در امریکا؛ بزرگترین بازار کشور، تولید خودروهای برقی از تنها 0.7 درصد امروز، سه چهارم کل تولید خودرو در این کشور در سال 2030 خواهد بود.

جیحون چانگ، مدیرعامل هیوندای موتور گفت که این خودروساز خودروهای خود را با استانداردهای شارژ تسلا در آمریکای شمالی سازگارتر خواهد کرد. چانگ به سرمایه گذاران گفت: چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، تا سال 2016 بسیار سودآور بود، اما اکنون نه، زیرا خودروسازان جایگاه خود را در برابر رقبای داخلی از دست می دهند.

هیوندای قصد دارد طی 10 سال آینده 9.5 تریلیون وون (7.4 میلیارد دلار) برای بهبود رقابت باتری و توسعه باتری های نسل بعدی سرمایه گذاری کند.

بر اساس گزارش رویترز، هیوندای قصد دارد بیش از 70 درصد باتری ها را از طریق سرمایه گذاری مشترک در سال 2028 و پس از آن تامین کند. علاوه بر این، هیوندای اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2030 به سود عملیاتی 10 درصد یا بالاتر در تجارت خودروهای برقی خود دست یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا