همگام با کاهش نرخ ارز، سکه و طلا دوباره ارزان شد/ سکه به کانال ۴٠ میلیون تومان بازگشت

سکه و طلا

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران از روند نزولی قیمت سکه و طلا طی هفته گذشته همزمان با کاهش نرخ ارز و برخلاف روند جهانی افزایش قیمت طلا خبر داد.

محمد کشتی آرای در گفت وگو با میجیک، درباره وضعیت سکه داخلی و بازار طلا در هفته گذشته اظهار کرد: روز گذشته در پایان هفته قیمت جهانی طلا به 2380 دلار رسید که نسبت به ابتدای سال 10 دلار افزایش داشته است. هفته. قیمت سایر فلزات گرانبها نیز در این هفته افزایش یافت.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: برخلاف افزایش قیمت جهانی اونس طلا و سایر فلزات گرانبها، نرخ ارز در بازار داخلی با کاهش قیمت همراه شد. گذشته. هفته در نتیجه قیمت سکه و طلا نیز به دلیل کاهش نرخ ارز کاهش یافته و نسبت به ابتدای هفته کاهش یافته است.

وی در رابطه با تغییرات قیمت انواع سکه و طلا در هفته گذشته و آخرین معاملات بازار گفت: هر قطعه طرح جدید 40 میلیون و 700 هزار تومان قیمت دارد که نسبت به ابتدای سال 600 هزار تومان کاهش داشته است. هفته. قیمت سکه طرح قدیم نیز در آخرین معامله روز پنجشنبه با 500 هزار تومان کاهش به 38 میلیون تومان رسید. هفتگی نیم سکه و ربع سکه با 100 هزار تومان کاهش 23 میلیون و 700 هزار تومان (نیم سکه) و 15 میلیون تومان (ربع سکه) معامله می شود. قیمت هر گرم سکه بانک مرکزی در پایان هفته هفت میلیون و 200 هزار تومان تعیین شد که از ابتدای هفته تغییری نکرده است.

کشتی آرای ادامه داد: هر مثقال طلای 17 عیار (ذوب) در پایان هفته با 285 هزار تومان کاهش قیمت 14 میلیون و 565 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز 66 هزار تومان کاهش یافت. کاهش هفتگی هر گرم 3 میلیون و 362 هزار تومان مبنای معاملات طلا است.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت آخرین حباب سکه گفت: بر اساس معاملات روز گذشته بازار سکه، قیمت سکه هفت میلیون و 900 هزار تومان حباب دارد. . . حباب سکه در این هفته نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است.

این همان پیش بینی کارشناسان بازار داخلی سکه و طلا برای هفته پیش رو است: با توجه به اینکه امروز نرخ ارز با کاهش همراه است و بازار جهانی به دلیل تعطیلی بازار جهانی نوسان چندانی نداشته است، بنابراین به نظر می رسد تا روز دوشنبه، قیمت ها در بازار سکه و طلا داخلی در همان سطح باقی می مانند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا